یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم جهش يافته هاي جديد | بخش اول

۳ بازديد

New Mutants يك فيلم ترسناك ابرقهرماني آمريكايي در سال 2020 است كه بر اساس تيم كميك Marvel به همين نام ساخته شده و توسط استوديوي 20th Century توزيع شده است. سيزدهمين و آخرين قسمت از مجموعه فيلم هاي X-Men است. اين فيلم به كارگرداني جاش بون از فيلمنامه اي كه وي با نيت لي نوشت ، بازي كرد و در اين فيلم ميزي ويليامز ، آنيا تيلور-جوي ، چارلي هيتون ، آليس براگا ، بلو هانت و هنري زاگا بازي كردند. در اين فيلم ، گروهي از جهش يافته هاي جوان كه در يك تاسيسات مخفي نگه داشته شده بودند ، براي نجات خودشان مي جنگند.
بون و لي اولين بار پس از اتمام كار بون در فيلم گسل در ستاره هاي ما (2014) كار روي فيلم را آغاز كردند. اين جفت ارز سه گانه بالقوه فيلم را به تهيه كنندگي X-Men سيمون كينبرگ ارائه مي دهند و در ماه مه 2015 به طور رسمي پروژه امضا مي شود. شايعه شده بود كه تيلور-جوي و ويليامز در مارس 2016 انتخاب مي شوند و بعد از يك سال با تكميل بقيه بازيگران ، آنها تاييد شدند. فيلمبرداري از ژوئيه تا سپتامبر 2017 در بوستون ، ماساچوست ، در درجه اول در بيمارستان ايالتي مدفيلد و با در نظر گرفتن نسخه آوريل 2018 انجام شد. در ادامه فيلم در حالي برنامه ريزي شد كه فيلمبرداري مجدد برنامه ريزي شده بود و ديزني روند خريد شركت توليد كننده 20th Century Fox را آغاز كرد. پس از اتمام كار ، بون دوباره به كار روي فيلم بازگشت و بدون مارك 2020 بدون فيلمبرداري مجدد فيلم به پايان رسيد.
New Mutants پس از آنكه با تأخيرهاي زيادي از تاريخ اصلي آوريل 2018 خود مواجه شد ، در تاريخ 28 آگوست سال 2020 توسط استوديوي 20th Century در ايالات متحده با نمايش تئاتر منتشر شد. اين فيلم با انتقادات مختلفي روبرو شد ، منتقدان فيلم را صالح اما عمومي ارزيابي كردند.طرحدانيل "داني" مون استار ، جوان بومي آمريكايي Cheyenne ، در هنگام گردباد آشكار از تخريب رزرو خود فرار مي كند. در طي اين هرج و مرج ، پدر دني ، ويليام ، قبل از اينكه موجودي غيبي او را بكشد ، او را پنهان مي كند و تنها بازمانده او را ترك مي كند. داني پس از بيهوش شدن در بيمارستاني كه توسط دكتر سسيليا ريز اداره مي شود ، بيدار مي شود. ريس دني را راحت مي كند ، به او مي گويد كه او جهش يافته است و به او توصيه مي كند تا در بيمارستان بماند تا بفهمد توانايي هايش چيست و آنها را كنترل كند.
داني به چهار نوجوان ديگر معرفي مي شود. ساموئل "سام" گاتري ، ايليانا راسپوتين ، روبرتو "بابي" دا كوستا و رهن سينكلر. پس از اينكه همه مصيبت ديده اند ، ريس هر يك را به بيمارستان آورده است. سام يك معدن كامل را بر روي پدر و همكارانش آورد ، روبرتو دوست دخترش را به آتش كشيد و رحن پس از اينكه به عنوان جادوگر شناخته شد از دهكده سختگير مذهبي خود فرار كرد و ايلينا در گذشته برده داري كودك و بدرفتاري با او را جلب كرد ، كه خود را به عنوان دنياي ديگر نشان مي دهد موجوداتي كه "مردان خندان" ناميده مي شوند. همه آنها داراي توانايي جهش هستند. روبرتو مي تواند انرژي خورشيدي را دستكاري كند ، سام مي تواند با سرعت جت پرواز كند ، ايليانا داراي قدرت جادوگري بين بعدي است و ليسانتروپي رهن به او اجازه مي دهد تا به يك گرگ تبديل شود. خود رييس يك جهش يافته قدرتمند است كه با احاطه كردن آن در ميادين نيروي شكستني ، بيماران خود را از ترك مركز باز مي دارد.
در مجموع ، پنج نفر از آنها معتقدند كه آنها براي پيوستن به مردان ايكس آموزش ديده اند ، از اين رو نظارت دقيق ، و همچنين ريز به آنها يادآوري مي كند كه آنها خطرناك تلقي مي شوند و تا زماني كه توانايي هاي خود را كسب نكنند نبايد آنها را ترك كنند. دني بلافاصله با رهنه دوست مي شود ، در نهايت اين دو يك رابطه عاشقانه ايجاد مي كنند ، در حالي كه ايليانا همچنان خصمانه دني است. وقتي داني مبارزه مي كند ، مي فهمد كه تنها دوست ايليانا يك عروسك دست اژدهاي بنفش است كه او را لاكهيد مي نامد. به زودي ، همه اين گروه ها ديدگاه هاي وحشتناكي از فاجعه هاي گذشته خود دارند ، كه يكي از آنها منجر به مارك شدن راه در گردن مي شود. ايليانا استنباط مي كند كه اين چشم اندازها نتيجه تجلي قدرت هاي دني است. او توانايي آشكار كردن توهمات مبتني بر روان فرد را دارد. ريس با كارفرمايان خود ، شركت اسكس ، مشورت مي كند ، كه به او دستور مي دهد DNA DNA را جمع آوري كند و از او بخواهند از رحم رحم بخورد.همانطور كه ريس او را با خود مي برد ، وحشت دني باعث مي شود قدرت او از كنترل خارج شود. در حالي كه روبرتو سعي مي كند از سد شكسته شود ، ايليانا و سام توسط مردان خندان حمله مي شوند. داني قبل از رسيدن رهن به حالت نيمه گرگ و لك كردن ريس ، از قدرت خود براي يادگيري اهداف واقعي ريز استفاده مي كند و او را مجبور به فرار مي كند. اين پنج نفر مجدداً جمع مي شوند و مي فهمند كه براي فرار ، بايد ريز را بكشند تا ميدان هاي نيرو را از منبع انرژي خود محروم كنند. آنها او را پيدا مي كنند و ريس آنها را به دام مي اندازد ، و نشان مي دهد كه او آنها را آموزش مي داد تا قاتلان اسكس باشند. قبل از اينكه او بتواند دني را بكشد ، خرس شيطان - ترس خودش از دني ظاهر شد و علت واقعي تخريب رزرو او بود - مي رسد و ريس را مي كشد.ايليانا قدرت خود را احضار مي كند تا از بين "ناراحتي" بپرد و نسخه واقعي زندگي لاكهيد را به خدمت بگيرد تا خرس شيطان را به بازي بگيرد. سرانجام ، سام و روبرتو به جنگ پيوستند و در اين روند بر عدم امنيت خود غلبه كردند. رهنه تلاش مي كند تا به دني بيهوش برسد تا جايي كه مجبور شود به تنهايي با خرس شيطان مبارزه كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.