یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم مولان | بخش ششم

۳ بازديد

طبق رتبه بندي نيلزن ، مولان يكي از ده جريان پربيننده در ايالات متحده از 31 آگوست تا 6 سپتامبر 2020 بود. در طول افتتاح آخر هفته بين 4 تا 6 سپتامبر ، مولان 525 ميليون دقيقه جريان در ايالات متحده به دست آورد.
مولان در اولين آخر هفته حضور خود در ساير سيستم عامل هاي ديجيتال ، پردرآمدترين فيلم در FandangoNow و سومين فيلم در Apple TV و Google Play بود. در آخر هفته دوم در بازار آزاد ، اين فيلم در Fandango دوم ، در Google Play چهارم و در Apple TV پنجم شد. در اكتبر سال 2020 ، هاليوود ريپورتر گفت كه اين فيلم در ميان همه گير COVID-19 محبوب ترين عنوان PVOD است و ماه بعد ورايتي گزارش داد كه اين فيلم ششمين عنوان پرطرفدار در جريان مستقيم 2020 تا آن زمان است.
باجه بليط فروشيمولان در آخر هفته افتتاحيه بين المللي خود از 9 كشور 5.9 ميليون دلار سود كسب كرد ، از جمله 1.2 ميليون دلار در تايلند و 700 هزار دلار در سنگاپور ، كه هر دو بالاترين اولين سال 2020 در كشورهاي مربوطه بودند. همچنين در امارات متحده عربي و عربستان 800000 دلار درآمد كسب كرد. در آخر هفته دوم فيلم از 17 كشور 29.1 ميليون دلار درآمد كسب كرد ، از جمله 1.8 ميليون دلار در روسيه و در اوكراين ، مجارستان ، صربستان و آفريقاي جنوبي به مقام اول رسيد. طي سه آخر هفته فيلم در سطح بين المللي 57 ميليون دلار فروش داشته است.
اين فيلم در آخر هفته افتتاحيه خود در چين 23.2 ميليون دلار درآمد كسب كرد كه در مقايسه با اولين علا Aالدين در سال قبل رقم كمي بود اما 23 درصد پيشرفت داشت. عوامل مختلفي از جمله فيلم فقط تاريخ اكران رسمي چيني روزها قبل از آن ، فرصت كمي براي ايجاد يك كمپين بازاريابي قوي ، انتشار ديجيتال فيلم + ديزني و در نتيجه كپي هاي غيرقانوني بصورت آنلاين ، عدم پوشش خبري محلي به دليل بخشي از فيلم در منطقه بحث برانگيز سين كيانگ فيلمبرداري شده و براي جلوگيري از جلب توجه به جنجال هاي سياسي پيرامون فيلم و همچنين استقبال كم طرفداران در سايتهايي مانند Maoyan و Douban ، به عنوان نقش مهمي در اجراي بي صدا اين فيلم عنوان شده است. اين فيلم در آخر هفته دوم حضور خود در كشور 72٪ سقوط كرد و به 6.5 ميليون دلار رسيد.
پاسخ انتقاديدر Metacritic ، امتياز متوسط ​​فيلم 66 از 100 از 52 منتقد است كه نشان دهنده "بررسي هاي معمول مطلوب" است. در Rotten Tomatoes ، اين فيلم براساس بررسي هاي 300 منتقد ، 73 درصد رتبه بندي دارد. در اجماع انتقادي اين سايت آمده است: "اين مي توانست داستان كلاسيك خود را با عمق بيشتري روايت كند ، اما زنده ياد مولان يك شگفتي بصري است كه به عنوان يك بروزرساني هيجان انگيز براي نسخه قبلي انيميشن خود عمل مي كند."
ريچارد روپر از شيكاگو سان تايمز به فيلم سه و نيم از چهار ستاره داد و از "بازيگران خوب ، اكشن هيجان انگيز و تصاويري ديدني و جذاب" تعريف كرد و نوشت: "اين يك فيلم بسيار زيبا و جذاب است. ست هاي متنوع و اكشن و رنگ هاي خيره كننده چنان پر جنب و جوش كه كارخانه Crayola را خيره مي كنند ، اما همچنان در مانيتور خانه شما به خوبي بازي مي كند. سايه هاي بسيار زيبايي از نارنجي و سرخابي ، آبي و زرد وجود دارد ، گويي شاهد اين رنگ ها هستيم براي اولين بار." كيت اربلند از IndieWire به اين فيلم "B +" داد و آن را "حماسه اكشن قابل توجهي دانست كه مسير خودش را رقم مي زند" و نوشت: "مولان شايد بهترين نمونه چگونگي ازدواج با فيلم اصلي با چيز تازه باشد." تصنيف مولان "هميشه داستاني در مقياس حماسي درباره قدرت بودن خود در دنيايي است كه آماده پذيرش آن نيست ، داستاني كه احتمالاً هميشه طنين انداز است."ليا گرينبلات از هفته نامه سرگرمي به فيلم B + داد و آن را به عنوان "يك داستان كلاسيك قهرمان ، توصيف كرد ، كه در مجموعه هاي پيچيده و جاه طلبي هاي بزرگ خود حتي اگر داستان انساني كوچكتر در آن گاهي كوتاه باشد ، باعث شور و نشاط مي شود." پيتر دبروژ كه براي Variety نوشت ، گفت: "از يك طرف ، نتيجه بلافاصله به عنوان" يك فيلم ديزني "قابل تشخيص نيست ، اما همچنين روايت يا امضاي تصويري خود را ايجاد نمي كند ، روشي كه تارانتينو هنگام بازسازي تأثيرات آسيايي براي Kill Bill انجام داد "اين يك دستورالعمل خالص است ، زيرا كارو و خدمه اش با بي شرمي از فيلم هاي اكشن كونگ فو ، نسل پنجم و هنگ كنگ رنج مي برند ، همچنين شامل انيميشن و لمس هاي باليوود است."
ميك لاساله از سانفرانسيسكو كرونيكل نوشت: "مولان يك روحيه دهنده است ، و اگرچه طبق برنامه نمي رسد ، اما نمي تواند در زمان بهتري برسد" ، گفت: "در طول مولان ، عكس هايي از آن شكوه بصري وجود دارد كه بينندگان نفس آنها را خواهد گرفت. در يك ، غبار صبحگاه ارتش را پاك مي كند و با پرچم ها و رنگ هاي خود ، منظره اي ترسناك و در عين حال عجيب زيبا ، از دور نشان مي دهد. " جاستين چانگ از لس آنجلس تايمز نوشت: "مولان جنجالي قهرمانانه است ، آهي نااميد كننده و سر تكان دهنده اي را به همراه دارد. اين نشانگر پيشرفت حاصل شده و پيشرفت هاي آينده است."آجا رومانو از Vox نوشت: "بازسازي مولان همه چيز خوب در مورد انيميشن كلاسيك ديزني را به زمين مي زند و هيچ چيز جديدي ارائه نمي دهد." و "چند نقطه روشن مولان نمي تواند آن را از نوشتن ناشيانه نجات دهد"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.