یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم مولان | بخش پنجم

۳ بازديد

عدم تنوع در تيم توليد

انتقادات نسبت به داشتن يك تيم توليد كه عمدتا از سفيدپوستان تشكيل شده بود ، مانند نقش هاي كارگردان ، طراح لباس و فيلم نامه نويس ، وجود داشت.
ديزني به دليل استخدام يك كارگردان سفيد پوست براي اين فيلم ، به جاي كارگردان آسيايي ، انتقاداتي دريافت كرد. نيكي كارو ، كارگردان ، در مصاحبه اي در فوريه 2020 با هاليوود ريپورتر ، در پاسخ به اين انتقادات گفت: "اگرچه اين يك داستان چيني بسيار مهم است و در فرهنگ و تاريخ چين قرار دارد ، اما فرهنگ ديگري در اينجا بازي مي كند ، كه فرهنگ ديزني است. ، و اينكه مدير ، هر كسي كه بودند ، نياز داشت تا بتواند از پس هر دو كار برآيد - و من اينجا هستم. " در مصاحبه اي در اوت 2020 با فيلم School Rejects ، كارو بيشتر به انتقادات پاسخ داد و گفت: "اولا ، من در برابر اين ايده مقاومت مي كنم كه شما به كسي بگوييد چه داستاني را بگويد. براي من كمي سانسور به نظر مي رسد. ، و مسئوليت آن بر دوش هنر است. اين مورد قضاوت خواهد شد - و بايد مورد قضاوت قرار گيرد. طرف ديگر آن اين است كه افراد متنوع تر بايد اجازه دهند داستان ها را تعريف كنند. اين همان چيزي است كه به آن مي رسد. افرادي كه استخدام شده براي انواع داستان ها بايد متنوع تر باشد. فقط افراد سفيد پوست براي ساخت فيلم اجير نمي شوند ، صرف نظر از اينكه موضوع چيست. فرهنگ ما براي تنوع بيشتر و غني تر خواهد بود. هنر ، فيلم ، تلويزيون بهتر خواهد بود. هرچه بيشتر اين گفتگو انجام شود ، به هنرمندان متنوع فرصت بيشتري داده مي شود. "
فيلمبرداري در سين كيانگهمچنين انتقادات به اين واقعيت انجام شده است كه فيلمبرداري در استان سين كيانگ انجام شده است ، جايي كه اردوگاه هاي داخلي كه بيش از يك ميليون شهروند ترك تبار در آن مستقر هستند. در پايان تيتراژ ، اين فيلم از چندين نهاد دولتي در سين كيانگ ، از جمله اداره امنيت عمومي سين كيانگ در تورپان كه اردوگاه هاي داخلي را اداره مي كند ، و چندين كميته محلي بخش تبليغات حزب كمونيست چين ، ويژه مورد تحسين قرار گرفته است. . دفتر امنيت عمومي در تورپان در اكتبر 2019 به ليست موجوديت دفتر صنعت و امنيت ايالات متحده اضافه شد.
به گزارش رويترز ، پس از آنكه جنجال در مورد ارتباط فيلم با سين كيانگ در خارج از كشور آغاز شد ، دولت چين به رسانه ها دستور داد كه خبر آزادي مولان را پخش نكنند. در كنفرانسي در 10 سپتامبر ، مدير مالي ديزني ، كريستين مك كارتي در پاسخ به جنجال گفت كه "تقريباً كامل" فيلم در نيوزيلند فيلمبرداري شده است ، اما از 20 مكان چيني براي به تصوير كشيدن دقيق برخي از مناظر و جغرافياي منحصر به فرد استفاده شده است كشور ". جاش هاولي سناتور آمريكايي نامه اي به مدير عامل ديزني ، باب چاپك ، از جمله توضيحات مربوط به دخالت دولت چين در اين فيلم را خواستار شد. بنياد حقوق بشر نيز با ارسال نامه اي به چاپك از ديزني خواست كه نقض حقوق بشر را محكوم كرده و اهدا كردن بخشي از درآمد اين فيلم را براي ارتقا promote حقوق بشر در سين كيانگ در نظر بگيرد.
در سپتامبر 2020 ، 135 نماينده پارلمان انگليس نامه اي را در محكوميت نقض حقوق بشر در چين ، خطاب به ليو شياومينگ ، سفير چين در انگليس امضا كردند. اين دادخواست در پاسخ به ويدئويي از بي بي سي با جزئيات توليد مولان نوشته شده است. در 7 اكتبر سال 2020 ، سياستمدار انگليسي Iain Duncan Smith با ارسال نامه اي به ديزني ، از فيلمبرداري در سين كيانگ انتقاد كرد و ديزني از آن دفاع كرد و گفت: "اين يك عمل استاندارد در سراسر صنعت فيلم در سراسر جهان است كه اعتبار فيلم را تاييد كند ، و مساعدت هاي ارائه شده توسط نهادها و اشخاص مختلف در طول توليد فيلم. " آيين در توييتر گفت: "به نظر نمي رسد سياست شركت ديزني به مسائل حقوق بشر اهميتي مي دهد".
پذيراييويديوي برتر در صورت تقاضاواريته تخمين مي زند كه مولان بايد حدود 8/4 ميليون مشترك (13/8 درصد) اجاره داده شود تا بتواند اين وضعيت را از بين ببرد. آخر هفته اكران فيلم ، برنامه Disney + 68٪ بيشتر از هفته هاي گذشته بارگيري شد ، مشابه افزايش 72٪ در زمان انتشار هميلتون در ژوئيه. ددلاين هاليوود گزارش داد كه منابع صنعتي با آگاهي از وضعيت "در حال كشف اين هستند كه ديزني فروش عمده اي نداشته است" و آنها مي توانند مولان را قبل از انتشار در ماه دسامبر در سرويس شخص ثالث قرار دهند. با اين حال ، به دنبال آخر هفته افتتاحيه اين فيلم ، بيزينس اينسايدر گزارش داد كه اين فيلم توسط 1.12 ميليون خانوار مشاهده شده است (فقط شامل كاربراني است كه با دستگاه هاي متصل به تلويزيون اجاره مي كنند) ، كه اين باعث فروش 33.5 ميليون دلاري ديزني مي شود. ياهو فايننس سپس گزارش داد كه طبق تحقيقات تحليلي 7Park Data ، تقريباً 29٪ از مشتركين ديزني + ايالات متحده كه از 1 تا 12 سپتامبر به اين برنامه دسترسي پيدا كرده اند ، مولان را خريداري كرده اند كه در بهترين حالت 261 ميليون دلار براي ديزني به ارمغان مي آورد. برايان ليختنبرگر ، بنيانگذار 7Park Data ، Yahoo!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.