یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم مولان | بخش دوم

۳ بازديد

مولان دوباره به اردوگاه سوار مي شود و چن هونگويي ، سربازي را كه در اردوگاه با او دوست بود نجات مي دهد. او كه ديگر نمي تواند جنسيت واقعي خود را پنهان كند ، از ارتش اخراج مي شود و بازگشت خود را به خانه آغاز مي كند. در راه خود ، او با Xianniang روبرو مي شود ، كه نشان مي دهد او نيز از مردم دور شده است و فقط براي بوري خان مي جنگد زيرا او با او برابر رفتار مي كند و هيچ كس ديگري اين كار را نمي كند. علاوه بر اين ، او فاش مي كند كه حمله به پاسگاه ها يك انحراف بوده است ، زيرا برنامه واقعي خان اين است كه امپراتور را به جرم كشته شدن پدرش دستگير و اعدام كند. مولان كه در معرض خطر اعدام است ، به گردان خود برمي گردد تا به آنها در مورد دستگيري قريب الوقوع هشدار دهد. تونگ تصميم مي گيرد كه او را باور كند و به او اجازه مي دهد واحدي را به سمت كاخ امپراطور هدايت كند.
ژيانيانگ با استفاده از جادوي خود در تصوير رئيس صدراعظم شاهنشاهي قرار مي گيرد و امپراطور را ترغيب مي كند كه چالش بوري خان را براي جنگ مجرد بپذيرد ، در حالي كه نگهبانان شهر را از سمت خود بركنار مي كند. نگهبانان كشته مي شوند ، و روحانيان آماده مي شوند تا امپراطور را زنده زنده بسوزانند. در حالي كه مولان براي نجات امپراطور مي رود ، واحد مولان حواس روران را پرت مي كند. خان با يك تير سعي مي كند او را دزدكي كند ، اما شيانانيانگ ، دلسوز مولان و دلگير از خان ، تبديل به پرنده مي شود و با رهگيري تير خود را فدا مي كند. مولان خان را مي كشد ، اما نه قبل از اينكه او را خلع سلاح كند و شمشير پدرش را از بين ببرد. او امپراطور را آزاد مي كند ، كه به او اجازه مي دهد به محافظ شخصي اش بپيوندد. او پيشنهاد را رد مي كند و به روستاي خود برمي گردد.
مولان دوباره به خانواده اش پيوست. يك فرستاده از امپراطور ، تحت هدايت فرمانده تونگ ، مي آيد تا شمشير جديدي را به مولانا ارائه دهد ، در حالي كه يك درخواست شخصي براي پيوستن به گارد امپراطور دارد.
قالبيفي ليو در نقش مولان ، دختر ارشد هوآ ژو ، كه با تغيير چهره خود به عنوان مردي به نام "هوا جون" ، هم از سنت و هم از قانون سرپيچي مي كند تا به جاي پدر بيمار خود ، در ارتش شاهنشاهي ثبت نام كند.ليو نقش خود را در دوبله فيلم ماندارين زبان فيلم تكرار كرد.كريستال رائو در نقش مولان جوان.دوني ين به عنوان فرمانده تونگ ، رهبر عالي رتبه ارتش شاهنشاهي و مربي مولان. تونگ و چن هم براساس لي شانگ از فيلم انيميشن ساخته شده اند.گونگ لي در نقش شيانانيانگ ، جادوگري قدرتمند با توانايي تغيير شكل و متحد بوري خان.لي نقش خود را در دوبله فيلم مانداريني زبان دوباره تكرار كرد.جيسون اسكات لي در نقش بوري خان ، يك رهبر جنگجوي روحاني كه قصد انتقام مرگ پدرش را دارد. خان براساس شان يو از اين فيلم انيميشن ساخته شده است.يوسون آن در نقش چن هونگويي ، يك استخدام با اعتماد به نفس و جاه طلب كه به يگان فرمانده تونگ مي پيوندد و متحد و علاقه مولان مولان مي شود. چن و تونگ هر دو براساس لي شانگ از فيلم انيميشن ساخته شده اند.جت لي به عنوان امپراطور چين ، يك حاكم خيرخواه خردمند ، كه دستور مي دهد از طريق اعزام يك نفر از هر خانوار به بسيج نيروها ، براي نبرد با ارتش مهاجم روران.لي نقش خود را در دوبله فيلم مانداريني زبان دوباره تكرار كرد.تزي ما در نقش هوآ ژو ، پدر مولان و يك كهنه سرباز جنگ مشهور است كه اكنون با وجود پاي بدش به ارتش شاهنشاهي فراخوانده مي شود.روزاليند چائو در نقش هوآ لي ، مادر مولان و همسر ژو.رادش آريا در نقش لي شيان ، تازه استخدام شده اي كه به واحد فرمانده تانگ مي پيونددزانا تانگ در نقش هوآ شيو ، خواهر كوچك مولان ، كه از آراكنافوبيا رنج مي برد. اين شخصيت براي طرح فيلم خلق شده است زيرا سازندگان فيلم احساس مي كردند كه "اين زمينه عاطفي گسترده تري را ايجاد مي كند و انگيزه بيشتري را براي شخصيت [مولان] ايجاد مي كند".النا آسكين به عنوان جوان Xiu.ران يوان در نقش گروهبان كيانگ ، وفادارترين شخص دوم در فرماندهي هنگ شاهي.جون يو به عنوان كريكت ، يك استخدام بدشانسي كه به واحد فرمانده تونگ مي پيوندد. كريكت بر اساس Cri-Kee ، كريكت از فيلم انيميشن ساخته شده است.جيمي وونگ در نقش لينگ ، استخدامي كه به واحد فرمانده تونگ مي پيوندد.چن تانگ در نقش يائو ، يك نيرو تازه وارد كه به واحد فرمانده تونگ مي پيوندد.Doua Moua در نقش Chien-Po ، يك استخدام چاق كه به واحد فرمانده Tung مي پيوندد.نلسون لي به عنوان صدراعظم ، عضوي از شوراي امپراطور كه وظيفه استخدام نيروهاي جديد براي پيوستن به ارتش شاهنشاهي را بر عهده دارد. Chancellor بر اساس چي فو از اين فيلم انيميشن ساخته شده است.چنگ پي پي به عنوان خواستگارچنگ نقش خود را در دوبله فيلم ماندارين زبان فيلم تكرار كرد.آركا داس در نقش Red Fez كه توسط ژيانيانگ تحت تسخير او قرار گرفته تا وارد قصري شود كه او و بوري خان تسخير مي كنندعلاوه بر اين ، Ming-Na Wen ، صداي اصلي مولان در فيلم انيميشن ، دنباله آن و ساير پروژه ها ، به عنوان يك مهمان محترم كه مولان را به امپراطور معرفي مي كند ، مطرح شد. Utkarsh Ambudkar و Chum Ehelepola براي بازي در نقش Skatch و Ramtish انتخاب شدند ، اما نقش آنها از فيلم نهايي قطع شد.توليدتوسعهدر اوايل سال 2010 ، والت ديزني پيكچرز ابراز علاقه خود را براي اقتباس از فيلم انيميشن مولان در سال 1998 به همراه ژانگ زيي ستاره بين المللي چيني ، و چاك راسل به عنوان كارگردان انتخاب كرد. آن نسخه از پروژه هرگز به نتيجه نرسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.