دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

فيلم سينمايي Da 5 Bloods

۹ بازديد

Da 5 Bloods يك فيلم درام جنگي آمريكايي در سال 2020 به كارگرداني ، تهيه كنندگي و نويسندگي مشترك اسپايك لي است. در اين فيلم دلوروي ليندو ، جاناتان ميجرز ، كلارك پيترز ، جاني تري نگوين ، نورم لوئيس ، ايسيا ويتلاك جونيور ، ملاني تيري ، پل والتر هاوزر ، جاسپر پاكونن ، ژان رنو و چادويك بوزمن حضور دارند. خلاصه داستان فيلم ، گروهي متشكل از چهار جانباز پير ويتنام را دنبال مي كند كه در جستجوي بقاياي رهبر دسته افتاده خود و همچنين گنجي كه هنگام خدمت در آنجا دفن كرده اند ، به كشور بازمي گردند.

در ابتدا توسط دني بيلسون و پاول دي ميو در سال 2013 نوشته شده بود ، و پس از همكاري موفق اين زوج در BlacKkKlansman (2018) ، لي و كوين ويلموت دوباره متن فيلمنامه را كار كردند. بازيگران در فوريه 2019 به اين فيلم پيوستند و فيلمبرداري يك ماه بعد آغاز شد و تا ژوئن ادامه داشت و در جنوب شرقي آسيا انجام شد. اين فيلم با بودجه توليد 30 تا 50 ميليون دلار در ميان گرانترين فيلمهاي لي قرار دارد.

اين فيلم توسط نتفليكس در 12 ژوئن سال 2020 اكران شد. [3] با انتقاد منتقدين از كارگرداني ، داستان ، مضامين ، فيلمبرداري و عملكرد ليندو ، منتقدين از آن نظر مثبت گرفتند ، منتقدان آن را به عنوان يك فيلم بسيار "تأثيرگذار" ارزيابي كردند.

طرح

در طول جنگ ويتنام ، گروهي از سربازان ارتش سياه ارتش لشكر 1 پياده ، [4] پل ، اوتيس ، ادي ، ملوين و رهبر دسته آنها نورمن ، كه خود را "خون" مي نامند ، محل سقوط هواپيماي سيا را تأمين مي كنند محموله هاي خود را ، قفسه اي از شمش هاي طلا ، به عنوان پرداخت براي مردم لاهو براي كمك به آنها در مبارزه با ويت كنگ ، بازيابي كند. خون ها تصميم مي گيرند طلا را براي خود بگيرند و آن را دفن كنند تا بعداً بتوانند آن را بازيابي كنند. با اين حال ، در ضد حمله ويتنامي ، نورمن كشته مي شود و خونين ها نمي توانند طلاي مدفون شده را پس از اعتصاب ناپالم ، تمام نشانه هاي شناسايي را از بين ببرند.

در حال حاضر ، پل ، اوتيس ، ادي و ملوين در شهر هوشي مين ديدار مي كنند. رانش زمين اخير هواپيماي سقوط كرده را كشف كرده بود و با اين اطلاعات جديد آنها قصد دارند طلا و جسد نورمن را پيدا كنند. اوتيس با دوست دختر قديمي ويتنامي خود Tiên متحد مي شود ، كه فاش مي كند او پدر فرزند بزرگ شده او است. Tiên Bloods را به Desroche ، تاجر فرانسوي معرفي مي كند كه موافقت مي كند به محض بازيابي خون ، طلا را از ويتنام قاچاق كند. به زودي پس از آن ، ديويد ، پسر پل به اين مأموريت پيوست.

Vinh ، يك راهنماي تور استخدام شده توسط Bloods ، گروه را به خارج از كشور هدايت مي كند ، جايي كه درگيري با يك تاجر محلي پال را مجبور مي كند اعتراف كند كه او داراي اختلال استرس پس از سانحه است. در يك بار هتل ، ديويد با هدي ، بنيانگذار LAMB ، سازماني كه به پاكسازي مين ها اختصاص دارد ، ملاقات مي كند. روز بعد ، وينه گروه را رها مي كند و به آنها مي گويد چند روز ديگر آنها را تحويل مي گيرد. در طول شب اول آنها ، پل يك قبضه اسلحه را كه توسط Tiên مخفيانه به او داده شده بود توقيف مي كند و به انگيزه هاي خود مشكوك مي شود. سرانجام ، خونين ميله هاي طلا را در آن طرف تپه پراكنده مي يابد. آنها همچنين بقاياي نورمن را پيدا مي كنند و بر روي آنها دعا مي كنند. ادي فاش مي كند كه هزينه هاي بيش از حد او باعث شكست او شده است ، اما خون اصلي برنامه اصلي نورمن را براي دادن طلا به برادران سياه پوست خود در ايالات متحده يادآوري مي كند.

در پياده روي ، ادي پا به مين مي گذارد و كشته مي شود. در هرج و مرج ، ديويد يك مين را نيز قدم مي گذارد اما آن را راه نمي اندازد ، دقيقاً همانطور كه هدي و دو داوطلب ديگر از LAMB ، سايمون و سپو ظاهر مي شوند. پل و ديگران موفق شدند داوود را به سلامت از مين بكشند. سپس پولس سه تفنگ خارجي را با اسلحه اوتيس به گروگان گرفت ، هراس انگيز است كه آنها آنها را به مقامات گزارش مي دهند. در طول شب سپو فرار مي كند در حالي كه ديويد و ديگران به زور اسلحه را از پل مي گيرند.

هنگامي كه خونها با وينه در محل قرار ملاقات توافق شده ملاقات مي كنند ، گروهي از افراد مسلح حاضر مي شوند تا طلا را در ازاي سپو ، كه اسير كرده اند ، طلب كنند. نتيجه يك تيراندازي منجر به اصابت گلوله به پاي ديويد و كشته شدن Seppo توسط مين در هنگام تلاش براي فرار شد. همه افراد مسلح توسط Bloods كشته مي شوند ، به جز يك نفر كه فرار مي كند. با فرض اينكه دسروچه از آنها عبور كرده است ، وين پيشنهاد مي كند كه به يك معبد متروك نزديك برويد و از خود در برابر نيروهاي مسلح دفاع كنيد. پل كه نمي خواهد به وينه اعتماد كند ، سهم خود را از طلا مي گيرد و به تنهايي به جنگل مي رود. خونهاي باقيمانده براي دردسر خود سهمي از طلاي باقي مانده را به وينه ، هدي و سايمون ارائه مي دهند.

همانطور كه به خودش خشمگين مي شود ، پل ديدگاهي در مورد نورمن دارد كه به او يادآوري مي كند او كسي است كه او را كشته است ، در حين آتش سوزي به طور تصادفي به او شليك كرده است و بايد گناه خود را كنار بگذارد. مردان دسروش پل را پيدا مي كنند و او را مي كشند. در معبد ، دسروچه و افراد مسلح مي رسند. اوتيس ، ملوين و وينه پس از رويارويي با فرانسوي ، اكنون با پوشيدن كلاه MAGA پل ، شروع به تيراندازي كردند و همه مردان دسروش را كشتند. دسروش اوتيس را زخمي مي كند و سعي مي كند او را با نارنجك دستي به پايان برساند ، اما ملوين با پريدن از بالاي آن خود را فدا مي كند. دسروچه خود را براي اعدام اوتيس آماده مي كند ، اما ديويد با اسلحه اوتيس شليك مي كند و او را مي كشد.

Vinh به خونهاي زنده مانده كمك مي كند تا طلا را به اشتراك بگذارند. بيوه ملوين سهم خود را دريافت مي كند و ادي به يك سازمان Black Lives Matter مي رود. هدي و سايمون سهام خود را به نام Seppo به LAMB اهدا مي كنند. بقاياي نورمن توسط ارتش براي خانواده اش به خانه آورده مي شود. داوود نامه اي از پولس را مي خواند كه به او مي گويد هميشه او را دوست خواهي داشت. اوتيس براي اولين بار به ديدار Tiên مي رود و با دخترش رابطه برقرار مي كند.
قالب

    دلروي ليندو در نقش پل
    جاناتان ميجرز در نقش ديويد
    كلارك پيترز در نقش اوتيس
    نورم لوئيس در نقش ادي
    ايسيا ويتلاك جونيور در نقش ملوين

جاني تري نگوين در نقش وينه
    ملاني تيري در نقش هدي بوويه
    پل والتر هاوزر در نقش سيمون
    ياسپر پاككنن در نقش سپو هاولين
    چادويك بوسمن در نقش "استورمين" نورمن ارل هالووي
    ژان رنو در نقش دسروشه
    ورونيكا نگو در نقش هانوي هانا
    Lê Y Lan به عنوان Tiên
    نگوين نگوك لام به عنوان كوين
    سندي هانگ فيم در نقش ميشون

توليد
توسعه و ريخته گري

اين فيلم در ابتدا فيلمنامه اي بود كه توسط دني بيلسون و پاول دي مئو در سال 2013 منتشر شد با عنوان آخرين تور ، با تهيه كنندگي اجرايي مايك بوندلي و باري لوين و كارگرداني اليور استون. [5] پس از انصراف استون در سال 2016 ، اسپايك لي و كوين ويلموت پس از اتمام BlacKkKlansman (2018) و تغيير آن به ديدگاه آفريقايي-آمريكايي ، دوباره نوشتند. [1] ساموئل ال جكسون ، جيانكارلو اسپوزيتو ، دون چيدل و جان ديويد واشنگتن در نقش هاي اصلي چشم داشتند ، اما همه آنها به دليل درگيري برنامه ريزي شدند. [6] در فوريه 2019 ، اعلام شد كه نتفليكس اين فيلم را توزيع خواهد كرد ، با بازي چادويك بوسمن ، دلروي ليندو و ژان رنو. [7] جاناتان ميجرز براي پيوستن به اواخر همان ماه وارد مذاكره شد. [8] در مارس 2019 ، پل والتر هاوزر ، كلارك پيترز ، ايسيا ويتلاك جونيور ، نورم لوئيس ، ملاني تيري و جاسپر پاكونن به جمع بازيگران فيلم پيوستند. [9] [10] اسپوزيتو نيز براي بازيگران تاييد شد ، اگرچه بعداً انصراف داد. [11]
فيلمبرداري

فيلمبرداري در 23 مارس 2019 آغاز شد. [12] توليد سه ماه به طول انجاميد ، بيشتر در شهر هوشي مين ، بانكوك و چيانگ ماي فيلمبرداري شد. بر خلاف فيلم هاي ديگر ، از جمله فيلم ايرلندي نتفليكس ، لي بازيگران اصلي را داشت (بيشتر آنها 60 ساله بودند) بدون استفاده از فن آوري ضد پيري يا گريم ، نوار نسخه هاي 20 ساله خود را در سكانس هاي فلش بك بازي مي كنند. براي عكس نهايي نسخه هاي 20 ساله آنها. [1] سكانس هاي دهه 1960 بر روي فيلم 16 ميلي متري نيز ضبط شد ، لي با انتخاب صحنه هاي مدرن به صورت ديجيتالي ، لي مجبور شد Netflix را راضي كند تا به او اجازه دهد. نيوتن توماس سيگل ، فيلمبردار ، به اين فكر افتاد كه سكانسهاي ويتنام را با استفاده از نوع دوربين و فيلم موجود در آن دوران فيلمبرداري كند. [13]

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.