دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

بررسي فيلم حافظه كتاب

۸ بازديد

Booksmart يك فيلم كمدي بزرگسالان آمريكايي است كه در سال 2019 به كارگرداني اوليويا وايلد (در اولين كارگرداني بلند خود) ، از فيلمنامه اميلي هالپرن ، سارا هاسكينز ، سوزانا فاگل و كتي سيلبرمن ساخته شده است. در آن Beanie Feldstein و Kaitlyn Dever به عنوان دو دختر دبيرستاني فارغ التحصيل بازي مي كنند كه تصميم گرفتند بالاخره قوانين را نقض كنند و در آخرين روز كلاس هاي خود مهماني برگزار كنند. جسيكا ويليامز ، ويل فورته ، ليزا كودرو و جيسون سودئيكيس نيز بازي مي كنند. ويل فرل و آدام مك كي مدير اين فيلم را از طريق Gloria Sanchez Productions توليد كردند.

فيلم حافظه كتاب

 

اين فيلم اولين نمايش جهاني خود را در South by Southwest در 10 مارس 2019 انجام داد و به طور تئاتر توسط United Artists Release در ايالات متحده در 24 مه 2019 اكران شد و مورد تحسين منتقدان قرار گرفت و بيش از 24 ميليون دلار فروش داشت. براي اجراي خود ، فلدشتاين نامزد بهترين بازيگر زن - كمدي يا موزيكال در هفتاد و هفتمين دوره جوايز گلدن گلوب شد. [5]

طرح

بزرگسالان دبيرستان امي و مولي از دوران كودكي بهترين دوستان بوده اند ، اما از نظر همتايان خود پرمدعا هستند. امي بيرون است و دختري به نام رايان را له مي كند. مولي از او مي خواهد قبل از فارغ التحصيلي با رايان رابطه برقرار كند. در آستانه فارغ التحصيلي ، مولي با همكلاسي هايي كه در حمام درباره او صحبت مي كنند روبرو مي شود. او به آنها مي گويد كه وارد ييل شده است ، اما آنها فاش مي كنند كه ، با وجود مهماني ، آنها نيز وارد كالج هاي معتبر و استخدام شغل مي شوند. مولي با عصبانيت به امي مي گويد كه بايد از دوران تحصيل در دبيرستان لذت بيشتري مي بردند. او پيشنهاد مي كند كه آنها به يك مهماني فارغ التحصيلي كه توسط همكلاسي نيك برگزار مي شود بروند و ايمي با اكراه موافقت مي كند.

مولي كه متوجه شد هيچ يك از آنها نشاني حزب را نمي دانند ، با جارد تماس مي گيرد ، يك همكلاسي ثروتمند كه او را دوست دارد. او آنها را با يك قايق تفريحي به مهماني خود مي آورد. فقط دوست جيجي ديوانه وار او در آنجا است و او قبل از پريدن از قايق تفريحي به دختران توت فرنگي مي دهد. امي به آنها پيشنهاد مي كند كه به خانه خود بروند ، اما مولي "مالالا" (كد آنها براي انجام بدون قيد و شرط كاري كه ديگري مي خواهد انجام دهد) تماس مي گيرد. دختران با Lyft تماس مي گيرند و شوكه مي شوند كه توسط رئيس آنها ، جوردن براون انتخاب مي شوند.

براي آماده سازي امي براي رابطه جنسي بالقوه با رايان ، مولي اصرار دارد كه آنها پورنوگرافي را تماشا مي كنند ، كه به طور تصادفي از طريق بلندگوهاي ماشين پخش مي شود. براون آنها را در خانه اي كه فكر مي كنند خانه عمه نيك است رها مي كند اما به نظر مي رسد خانه همكلاسي آنها جورج است كه ميزبان يك مهماني رمز و راز قتل است. آنها با جيجي روبرو مي شوند كه فاش مي كند توت فرنگي ها با داروهاي توهم زا قدرتمندي پوشيده شده اند. امي و مولي سفر بدي را تجربه مي كنند و توهم مي كنند كه عروسك هاي پلاستيكي مد خواهر جورج هستند. آنها موفق مي شوند از خانه جورج فرار كنند ، اما جيگي فاش مي كند كه مولي مخفيانه نيك را دوست دارد.

علي رغم اينكه مي خواهد به خانه خود برود ، ايمي اصرار دارد كه آنها فشار مي آورند تا مولي بتواند درمورد نيك فشار بياورد. دختران به كتابخانه مي روند و در آنجا جعبه هاي پيتزا را در يك فيلم آنلاين از مهماني نيك مشاهده مي كنند و آدرس را از مرد تحويل دهنده پيتزا مي گيرند. امي به طور تصادفي تلفن خود را در اتومبيل خود رها مي كند و باتري تلفن مولي فقط به اندازه كافي دوام مي آورد تا بتواند با معلم مورد علاقه آنها خانم ميس فاين تماس بگيرد كه به آنها لباس تغيير مي دهد و به مهماني نيك مي روند.

هنگامي كه در مهماني شركت مي كنند ، امي و مولي با كمال تعجب متوجه مي شوند كه از آنها به گرمي استقبال مي شود. مولي و نيك بر سر آبجو پونگ معاشقه مي كنند و ايمي سرانجام وقت را با رايان مي گذراند. متأسفانه ، امي به زودي رايان را پيدا مي كند كه با نيك رابطه برقرار مي كند. دلشكسته و مأيوس از رفتن ، او مولي را پيدا كرده و "مالالا" خودش را صدا مي كند ، كه مولي - كه نيك را با رايان نديده است - امتناع مي كند زيرا فكر مي كند كه هنوز با نيك فرصت دارد. امي با عصبانيت فاش مي كند كه فقط خرج نمي كند تابستان در بوتسوانا اما يك سال فاصله كامل را در آنجا مي گذراند زيرا او از اينكه مولي هميشه سعي مي كند زندگي خود را كنترل كند ناراحت است.

اين دو دوست در مقابل كل حزب با هم بحث مي كنند. امي مي دود به دستشويي ، همكلاسي اش را در آنجا پيدا مي كند. آنها در ابتدا بحث مي كنند تا اينكه امي او را مي بوسد. جارد ظاهر مي شود و او و مولي گفتگويي صميمانه دارند كه چگونه هيچ كس در مدرسه آنها را نمي شناسد. امي و هوپ شروع به رابطه جنسي مي كنند ، اما امي از اميد استفراغ مي كند. پليس ها مي رسند و همه پراكنده مي شوند. مولي كه قادر به يافتن امي نبود ، توسط تريپل A ، يك دانش آموز محبوب با شهرت بي ادب ، به خانه رانده مي شود و آنها بر سر كليشه هايي كه هر دو تحمل كرده اند پيوند مي خورند.

در هنگام فارغ التحصيلي ، مولي تلفن خود را بررسي مي كند و متوجه مي شود كه همكلاسي هايش از ايمي براي ايجاد انحراف در مهماني تعريف مي كنند و به همه اجازه مي دهد در حالي كه دستگير مي شوند از پليس فرار كنند. مولي به ديدار ايمي در زندان مي رود و از اقدامات دستكاري شده خود عذرخواهي مي كند و آنها باهم آشتي مي كنند. يادگيري مرد تحويل دهنده پيتزا يك قاتل زنجيره اي است ، آنها اين اطلاعات را براي آزاد كردن امي تجارت مي كنند و ماشين جارد را براي فارغ التحصيلي مي برند. مولي روي صحنه جارد را مي بوسد و سخنراني بداهه اي مي كند و با استقبال شديد روبرو مي شود.

چند روز بعد ، در حالي كه مولي به آمي كمك مي كند تا خود را براي سفر به بوتسوانا آماده كند ، هوپ ديدار مي كند تا شماره تلفن خود را به امي بدهد. مولي امي را به فرودگاه مي رساند و در آنجا خداحافظي اشك آورانه اي دارند. در حالي كه مولي دور مي شود ، ايمي جلوي ماشينش مي پرد و مي گويد قبل از پرواز وقت وقت گذراني دارد. او پيشنهاد مي كند كه پنكيك بگيرند و مولي با شور و نشاط قبول مي كند.
قالب

بين فلدشتاين در نقش مولي ديويدسون
    كيتلين دور در نقش امي آنتلسر
    جسيكا ويليامز در نقش خانم خوب
    ليزا كودرو در نقش شارمين مورچه
    ويل فورته در نقش داگ آنتلسر
    جيسون سودئيكيس در نقش رئيس اردن براون
    بيلي لورد در نقش جيجي
    ديانا سيلورز در نقش اميد
    اسكايلر گيسوندو در نقش جارد
    مولي گوردون در نقش آنابل ، "Triple A"
    نوح گالوين در نقش جورج
    آستين كروت در نقش آلن
    ويكتوريا روئسگا در نقش رايان
    ادواردو فرانكو در نقش تئو
    نيكو هيراگا در نقش برنزه
    ميسون گودينگ در نقش نيك هولند
    مايك اوبراين در نقش پيت پيتزا گاي
    بلوز بورك در نقش سيندي
    كريستوفر آويلا در نقش راب
    استفاني استايلز در نقش آليسون
    آدام سيمون كريست در نقش ديك
    گيدئون لنگ در نقش پرش
    مايا رودلف به عنوان صداي انگيزشي [6]

توليد
توسعه

نسخه اوليه فيلمنامه ، كتاب هوشمند توسط اميلي هالپرن و سارا هاسكينز ، در سال 2009 منتشر شد و در ليست سياه 2009 قرار گرفت ؛ [7] در سال 2014 سوزانا فاگل در فيلمنامه تجديد نظر كرد ، يك شخصيت اصلي را به عنوان لزبين بازنويسي كرد و داستان را اصلاح كرد بنابراين دختران براي مهماني ها به دنبال دوست پسر نيستند ، اما به مهماني بعد از جشن مي روند. [8]

به دنبال تجديد نظرها ، آناپورنا پيكچرز فيلمنامه را خريداري كرد و براي تهيه آن به سراغ گلوريا سانچز پروداكشنز رفت. گلوريا سانچز 'جسيكا الباوم فيلمنامه را به اوليويا وايلد فرستاد ، وي فيلمنامه را خواند و دو روز بعد از آن ابراز تحسين كرد. [8] مگان اليسون ، چلسي برنارد ، ديويد ديستنفلد ، ويل فرل ، آدام مك كي و الباوم به عنوان تهيه كننده فيلم فعاليت مي كنند. [9] كتي سيلبرمن ، نويسنده فيلم نامه ، براي تجديد نظر در بهار 2018 و به روزرساني داستان ، استخدام شد. [8] [10] سيلبرمن مفهوم جديدي را كشف كرد:

    اگر اين دو دوست فهميدند كه همه دبيرستان را اشتباه انجام داده اند چه؟ چه مي شد اگر آنها مي فهميدند كه همه كساني كه فكر مي كردند فقط مهماني رفته اند و دوران دبيرستان خود را هدر داده اند ، دقيقاً مانند آنها به مدارس Ivy League مي روند؟

به گفته سيلبرمن ، "مانوي اوليويا براي همه ما اين بود كه دبيرستان جنگ است". [11] وايلد همچنين "سفر به مواد مخدر كه دختران به عروسك هاي باربي تبديل مي شوند" را تصور مي كرد و به سيلبرمن اين مسئوليت را مي داد كه كجا آن را در داستان بگنجاند. [12]
ريخته گري

در فوريه 2018 ، كيتلين دور و بين فلدشتاين به جمع بازيگران فيلم پيوستند. [13] در ماه مه 2018 ، بيلي لورد و اسكايلر گيسوندو به جمع بازيگران فيلم پيوستند. [14] [15] در همان ماه ، جيسون سودئيكيس ، ليزا كودرو ، جسيكا ويليامز ، ويل فورته ، مايك اوبراين ، ميسون گودينگ ، نوح گالوين ، ديانا سيلورز ، آستين كروت ، ادواردو فرانكو ، مولي گوردون و نيكو هيراگا به جمع بازيگران فيلم پيوستند. [ 16]

در ابتدا از سيلورز خواسته شد براي رايان آزمايش كند ، اما احساس كرد كه ظاهر او براي شخصيت ايده آل نيست و به جاي آن براي Hope تست داد. [17] وايلد همچنين از فلدشتاين و دور خواست كه براي ايجاد يك رابطه مشترك با هم زندگي كنند. [18] اين دو بازيگر به مدت ده هفته در لس آنجلس هم اتاقي بودند. [19] وايلد همچنين از بازيگران خواست كه فيلمنامه را بخوانند و در صورت يافتن گفتگويي "غير واقعي ... [و] بازنويسي آن با صداي خود" را نشان دهند. [19] سيلبرمن پس از انتخاب بازيگران به نوشتن ادامه داد ، زيرا آسان يافتن گفت و گو براي متناسب كردن فلدشتاين و دور را پيدا كرد. [10] سيلبرمن خصوصاً زبان مكمل شخصيت ها را به فلدشتاين ، كه مرتباً "نفس نمي كشم" در اينستاگرام ارسال مي كرد ، اعتبار داد. [12]
فيلمبرداري

عكسبرداري اصلي در ماه مه سال 2018 در اطراف دره سن فرناندو آغاز شد. [20] [21]

وايلد و طراح توليد كتي بايرون اتاق خواب هاي ديده شده در فيلم را تزيين كردند ، از جمله با غنائم و تصاوير زنان برجسته آمريكايي ميشل اوباما و روت بدر گينسبورگ. [12]

سكانس عروسك هاي متحرك طي پنج ماه توسط تيمي متشكل از سي نفر ساخته شد. وايلد در سريال Bojack Horseman صداپيشگي كرده بود و براي ساخت دنباله با ShadowMachine استوديوي انيميشن پشت Bojack تماس گرفت. به دليل بازنويسي فيلمنامه ، قسمتهايي از صحنه متحرك شامل رومبا و صحنه اي كه استفراغ زرق و برق دار را نشان مي داد ، از فيلم بريده شد. [22]

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.