یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فيلم ايرلندي (2019)

۳ بازديد

مرد ايرلندي (با عنوان روي صفحه به عنوان مي شنوم كه شما خانه ها را رنگ آميزي مي كنيد) يك فيلم جنايي حماسي آمريكايي محصول سال 2019 به كارگرداني و تهيه كنندگي مارتين اسكورسيزي و نويسندگي استيون زايليان است كه بر اساس كتاب غير داستاني I Heard You Paint Houses ساخته چارلز برانت ساخته شده است. در اين فيلم رابرت دنيرو ، آل پاچينو و جو پسي بازي مي كنند و ري رومانو ، بابي كاناوال ، آنا پاكوين ، استفان گراهام و هاروي كيتل در نقش هاي مكمل بازي مي كنند. اين فيلم فرانك شيران (دنيرو) راننده كاميون را دنبال مي كند كه به يك قاتل درگير با راسل بوفالينو (پسي) و خانواده جنايتكار او تبديل مي شود ، از جمله زمان كار در تيم قدرتمند جيمي هوفا (پاچينو).

در سپتامبر 2014 ، پس از سالها جهنم توسعه ، ايرلندي به عنوان فيلم بعدي اسكورسيزي پس از سكوت (2016) اعلام شد. دنيرو ، كه به عنوان تهيه كننده نيز فعاليت مي كرد ، و پاچينو در آن ماه تأييد شدند ، و همچنين Pesci ، كه پس از درخواست هاي متعدد از بازنشستگي غير رسمي خود براي بازيگري بيرون آمد. عكاسي اصلي در سپتامبر 2017 در شهر نيويورك و در بخش هاي مينولا و پارك ويليستون در لانگ آيلند آغاز شد و در مارس 2018 پيچيده شد. صحنه ها با يك دكل سه دوربين سفارشي فيلمبرداري شدند تا به تسهيل جلوه هاي ديجيتالي ضد پيري گسترده كمك كنند. دنيرو ، پاچينو و پسچي ​​جوان تر به نظر مي رسند. اين فيلم با بودجه توليد 159–250 ميليون دلار و زمان اجرا 209 دقيقه ، گرانترين و طولاني ترين فيلم دوران حرفه اي اسكورسيزي است.

ايرلندي در پنجاه و هفتمين جشنواره فيلم نيويورك به نمايش در آمد و از 1 نوامبر 2019 اكران نمايشي محدودي داشت و از 27 نوامبر 2019 از طريق نتفليكس پخش جرياني ديجيتال آغاز شد. با تحسين كارگردان و بازيگران اسكورسيزي مورد تحسين منتقدان جهاني قرار گرفت. از دنيرو ، پاچينو و پسچي. اين فيلم با استقبال بي نظيري روبرو شد. در 92 اسكار ، 10 نامزد دريافت كرد ، از جمله بهترين فيلم ، بهترين كارگرداني ، بهترين بازيگر نقش مكمل مرد براي پاچينو و پسچي ​​و بهترين فيلمنامه اقتباسي. علاوه بر اين ، در هفتاد و هفتمين دوره جوايز گلدن گلوب ، پنج بار نامزد دريافت جايزه از جمله بهترين فيلم - درام شد ، در حالي كه در 73 امين جوايز فيلم آكادمي انگليس 10 نامزد كسب كرد ، از جمله بهترين فيلم.

طرح

فرانك شيران ، كهنه سرباز جنگ جهاني دوم ، در يك خانه سالمندان روي صندلي چرخدار خود ، از زمان حضور خود به عنوان يك مجرم براي يك سنديكا جنايت مي گويد.

در دهه 1950 فيلادلفيا ، شيران به عنوان راننده كاميون تحويل كار مي كند و شروع به فروش برخي از محتويات محموله هاي خود به گنگستر محلي Skinny Razor ، عضوي از خانواده جنايي فيلادلفيا به رياست آنجلو برونو مي كند. بعد از اينكه شركت شيران براي او را به سرقت متهم كرد ، بيل بوفالينو ، وكيل اتحاديه ، پرونده را پس از امتناع شيران از نام بردن مشتريان خود به قاضي ، منتفي مي كند. بيل شيران را به پسر عمويش راسل بوفالينو ، رئيس خانواده جنايي شمال شرقي پنسيلوانيا معرفي مي كند. شيران شروع به انجام مشاغل براي راسل ، و همچنين اعضاي جهان زيرين فيلادلفيا جنوبي ، از جمله "نقاشي خانه ها" ، يك حسن تعبير براي قتل يا قتل عام. به زودي ، راسل شيران را به جيمي هوفا ، رئيس اخوان بين المللي تيمسترها ، كه داراي روابط مالي با خانواده جنايتكار در شمال شرقي پنسيلوانيا است ، معرفي مي كند و در تلاش است تا با آنتوني "توني پرو" Provenzano ، و همچنين فشارهاي فزاينده ، مقابله كند. دولت فدرال. هوفا با شيران و خانواده اش به ويژه دخترش پگي صميمي مي شود و شيران محافظ ارشد هوفا مي شود.

پس از انتخابات جان اف كندي در سال 1960 ، راسل هيجان زده است در حالي كه هوفا خشمگين است. برادر كندي ، رابرت كندي ، كه به عنوان دادستان كل منصوب شد ، در تلاش براي سرنگوني هوفا ، جواني را تشكيل مي دهد كه سرانجام در سال 1964 به جرم دستكاري در هيئت منصفه دستگير و محكوم شد.

در حالي كه هوفا در زندان است ، جانشين وي در بالاي تيمسترها ، فرانك "فيتز" فيتزيمونز ، شروع به خرج كردن صندوق بازنشستگي اتحاديه كار و وام هاي بدون بهره به مافيا مي كند. روابط هوفا با توني پرو ، كه خود به جرم زورگيري دستگير شده است ، نيز قابل ترميم است. حكم هوفا توسط رئيس جمهور ريچارد نيكسون در سال 1971 تخفيف يافت ، اگرچه وي تا سال 1980 از شركت در هرگونه فعاليت تيمستر منع شده است.

هوفا با وجود شرايط مشروط ، طرحي را براي بازپس گيري قدرت خود در بالاي تيمسترها انجام مي دهد. بي احترامي روزافزون هوفا نسبت به ديگر رهبران تيمستر و منافع خانوادگي جرايم مرتبط ، نگران كننده راسل است. در هنگام شام به احترام شيران در اكتبر 1973 ، راسل به شيران مي گويد كه با هوفا مقابله كند و به او هشدار دهد كه سران خانواده هاي جنايت از رفتار او ناراضي هستند. هوفا سپس به شيران اطلاع مي دهد كه او "چيزهايي مي داند" كه راسل و ساير دون ها از اطلاع وي اطلاع ندارند و بعدا ادعا مي كند كه او دست نخورده است ، زيرا اگر اتفاقي براي او بيفتد همه آنها در زندان خواهند بود.

در سال 1975 ، هنگامي كه راس براي عروسي دختر بيل بود ، راسل به شيران مي گويد كه دون ها از هوفا سير شده اند و قتل وي را تحريم كرده اند. راسل با اكراه ، به شيران اطلاع مي دهد كه او به عنوان ماشه گير انتخاب شده است ، زيرا مي داند در غير اين صورت ممكن است بخواهد هوفا را هشدار دهد يا نجات دهد. اين دو نفر به يك فرودگاه مي روند كه شيران سوار هواپيما مي شود و به ديترويت مي رود. هوفا ، كه با توني پرو و ​​آنتوني گياكالون جلسه اي را در يك ناهارخوري محلي برنامه ريزي كرده بود ، از ديدن شيران دير رسيدن با دير رسيدن پسر خواننده هوففا ، چاكي اوبراين و گانگستر سالي باگ ، متعجب مي شود. آنها به هوفا توصيه مي كنند كه جلسه به خانه اي منتقل شود كه توني پرو و ​​راسل در انتظار آنها هستند و او نيز به آنها در ماشين پيوست. هوفا با ورود به خانه ، آن را خالي مي يابد و مي فهمد كه او را تنظيم كرده اند. او برمي گردد تا در آنجا ترك كند كه شيران قبل از اينكه اسلحه را بالاي بدنش نزديك ورودي بگذارد ، دو بار او را در فاصله خالي شليك مي كند. پس از عزيمت شيران ، دو گانگستر جوان بدن را سوزانده اند تا تمام آثار او را از بين ببرند.

شيران ، راسل ، توني پرو و ​​ديگران پس از انجام پنجمين مورد در تحقيقات بزرگ هيئت منصفه در مورد ناپديد شدن هوفا ، سرانجام به اتهامات مختلف غير مرتبط با قتل هوفا محكوم مي شوند. يكي پس از ديگري ، گانگسترهاي سالخورده در زندان شروع به مرگ مي كنند. شيران سرانجام آزاد مي شود و در خانه سالمندان قرار مي گيرد. او سعي مي كند با دختران بيگانه خود آشتي كند ، اما پگي ، به ظن مشاركت در ناپديد شدن هوفا ، همه ارتباطاتش را قطع مي كند. شيران شروع به ديدن كشيش كاتوليك منصوب شده در خانه سالمندان مي كند كه شيران را براي جرايمي كه در طول زندگي خود مرتكب شده است ، استغفار مي كند. هنگامي كه كشيش مي رود ، شيران از او مي خواهد در را كمي تنگ كند و يكي از عادت هاي هوفا را تقليد كند.

قالب

    رابرت دنيرو در نقش فرانك شيران
    آل پاچينو در نقش جيمي هوفا
    جو پسي در نقش راسل بوفالينو
    ري رومانو در نقش بيل بوفالينو
    بابي كاناوال در نقش تيغ لاغر
    آنا پاكوين در نقش پگي شيران پيرتر
        لوسي گالينا در نقش جوان پگي شيران
    استفان گراهام در نقش آنتوني "توني پرو" پرووانزانو
    هاروي كايتل در نقش آنجلو برونو
    استفاني كورتزوبا در نقش ايرن شيران
    كاترين ناردوچي در نقش كري بوفالينو
    ولكر وايت در نقش ژوزفين "جو" هوفا
    جسي پلمونز در نقش چاكي اوبراين
    جك هاستون در نقش رابرت كندي / RFK
    دومنيك لومباردوززي در نقش چربي توني سالرنو
    پل هرمان در نقش زمزمه هاي دي تيوليو
    لوئيس كانسلمي در نقش سالي باگ
    گري بصارابا در نقش فرانك "فيتز" فيتزيمون
    مارين ايرلند به عنوان Dolores Sheeran قديمي تر
        هند Ennenga در نقش جوان دولورس
    سباستين مانيسكالكو در نقش "ديوانه" جو گالو
    استيون وان زندت در نقش جري واله
    جنيفر مود در نقش ماريان شيران پير
        تس پرايس در نقش ماريان جوان

علاوه بر اين ، چندين بازيگر در نقش هاي كوچكتر ظاهر مي شوند ، از جمله الكسا پالادينو در نقش مري شيران ، كوين اورورك در نقش جان مك كالو ، بو ديتل در نقش جوئي گليمكو ، كيت آرينگتون در نقش كاني شيران پير ، جوردين دي ناتاله در نقش جوان كاني شيران ، جيم نورتون در نقش دون ريكلز ، آل لينه در نقش سام "مومو" جيانكانا ، گري پاستوره در نقش آلبرت آناستازيا ، دانيل جنكينز در نقش اي. هاوارد "گوشهاي بزرگ" هانت ، پل بن ويكتور در نقش جيك گوتليب ، پاتريك گالو در نقش آنتوني "توني جك" جياكلون ، جيك هافمن در نقش آلن دورفمن ، كن كلارك در نقش جيمز پي. هوفا ، پيتر جي فرناندز در نقش سيسيل بي مور ، جف مور در نقش فرانك چرچ ، جينو كافارلي در نقش فرانك ريزو و رابرت فونارو در نقش جاني ، متصدي بار در اتاق دوستانه از نقش هاي ناشناس مي توان به جاناتان موريس و جيمز مارتين به عنوان كشيش ، اكشن برونسون به عنوان يك فروشنده تابوت ، ويني ولا به عنوان مدير حياط شركت گوشت ، مت والتون به عنوان ميزبان تلويزيون و داشا پولانكو به عنوان پرستار اشاره كرد.
توليد

توسعه
مارتين اسكورسيزي ، كارگردان و تهيه كننده فيلم.

اسكورسزي در مصاحبه اي با گاردين با اشاره به اينكه طرح اوليه اين پروژه از دهه 1980 آغاز شده است ، اظهار داشت: "من و باب [دنيرو] سالها تلاش كرده بوديم كه پروژه اي را ارائه دهيم. اين پروژه در واقع حدود 35 سال آغاز شد. پيش از اين با ايده بازسازي فيلم The Bad and the Beautiful و دنباله دو هفته در شهر ديگر. به نوعي ما آن را خسته كرديم. "[4] پس از آن ، اسكورسيزي با ايده اي براي ساخت يك داستان قديمي پيرزن ، به دنيرو نزديك شد ، اما چنين نشد. حركت رو به جلو. [5] دنيرو سپس آن بحث قديمي را احيا كرد و "پس از خواندن نسخه اي از كتاب" من شنيدم شما خانه هاي خود را رنگ آميزي مي كنيد "نوشته چارلز براندت [6] ، پروژه را به مرحله اجرا درآورد" ، با اسكورسيزي كه مي گفت دنيرو همانطور كه ​​به او گفت "خيلي احساساتي شد" درباره شخصيت اصلي. [7] اسكورسيزي سپس به كارگرداني اقتباس سينمايي از كتاب و انتخاب بازيگران دنيرو ، آل پاچينو و جو پسچي ​​علاقه مند شد. [8]

ايرلندي مرحله توسعه خود را در سال 2007 آغاز كرد. [9] [10] مطالب داستاني جديد و بازنويسي ها باعث شد تا فيلم جايگاه خود را در تقويم اكران فيلم از دست بدهد و اسكورسيزي پيش از بازگشت به ايرلندي. [11] در سپتامبر 2014 ، پس از سالها جهنم توسعه ، [9] پاچينو تأييد كرد كه اين فيلم پروژه بعدي اسكورسيزي پس از سكوت خواهد بود. [12] در اكتبر 2015 ، دنيرو اظهار داشت كه اين فيلم هنوز در حال رخ دادن است و مي توانست فيلمبرداري را در سال 2016 با تأييد استيون زايليان به عنوان نويسنده فيلمنامه آغاز كند. [13] [14] دنيرو همچنين به عنوان تهيه كننده اين فيلم فعاليت كرد. [15] در ژوئيه 2017 ، گزارش شد كه اين فيلم به عنوان مجموعه اي از فلاش بك هاي يك فرانك شيران مسن ارائه مي شود ، كه به عنوان خاطرات بسياري از فعاليت هاي جنايتكارانه او در طول چندين دهه به تصوير كشيده شده است ، قديمي 80 سالگي است. "[17] تهيه كننده اروين وينكلر اين پروژه را" گردهمايي افرادي كه از زمان كودكي با هم كار كرده اند "تعريف كرد. فيلم ، اين يك فيلم كندتر است [...] اين بچه ها هستند كه از ديدگاه قديمي تر به خود نگاه مي كنند. "[10]
بودجه و بودجه

در ماه مه 2016 ، شركت توليدي مكزيكي Fábrica de Cine 100 ميليون دلار براي تأمين مالي فيلم پيشنهاد داده بود و از طريق آن معامله ، Paramount Pictures حقوق داخلي را حفظ مي كرد. [19] IM Global همچنين در حال گردآوري بود تا حقوق فروش بين المللي فيلم را پيشنهاد كند. [19] STX Entertainment حق پخش بين المللي فيلم را به قيمت 50 ميليون دلار با ضرب و شتم از استوديوهاي ديگر مانند Universal Pictures ، 20th Century Fox و Lionsgate خريداري كرد ، در حالي كه Fábrica de Cine قرارداد را بست و پارامونت حقوق داخلي خود را حفظ كرد. [20] [21]

در فوريه 2017 ، كمپاني پارامونت پيكچرز حق توزيع داخلي فيلم The Irishman را پس از اعلام عدم تأمين بودجه فيلم به دليل بودجه صعود توسط Fábrica de Cine ، كاهش داد. سپس نتفليكس حق فيلم را به قيمت 105 ميليون دلار خريد و توافق كرد كه بودجه 125 ميليون دلاري فيلم را با يك تاريخ اكران پيش بيني شده در اكتبر 2019 تأمين كند. [22] [23] در مارس 2018 ، همچنين گزارش شد كه بودجه فيلم از 125 ميليون دلار به 140 ميليون دلار بالون رسيده است ، كه بيشتر به دليل جلوه هاي بصري مورد نياز براي جوان تر نشان دادن دنيرو ، پاچينو و پسي در نقاط مختلف فيلم بود. [24] در آگوست همان سال ، گمانه زني ها مبني بر اينكه طبق گزارشات تا زمان پايان توليد پس از توليد ، هزينه 175 ميليون دلار افزايش يافته بود ، برخي از نشريات ادعا كردند كه ممكن است به 200 ميليون دلار نيز برسد. [25] [ 26]

در آگوست 2019 ، گزارش شد كه هزينه رسمي فيلم 159 ميليون دلار است. [27] با اين حال ، گزارش ها در مورد بودجه توليد همچنان متفاوت بوده و گاهي اوقات به 250 ميليون دلار نيز مي رسد ، جف اسنايدر از Collider مي گويد: "هيچ كس در بودجه اين فيلم در يك صفحه نيست. و بگذاريد به شما بگويم كه اين به چه معني است اين بدان معناست كه بودجه [بيش از آنچه تصور مي كنيد] است. "[28] [29] [30] [31] [32]"
نوشتن

در ژوئيه 2009 ، براندت از دنيرو تماس تلفني دريافت كرد كه منجر به ملاقات يك ماه بعد از آن دو ، اسكورسيزي و استيون زايليان ، فيلمنامه نويس شد. [11] جلسه قرار بود يك ساعت به طول انجامد اما در پايان چهار ساعت به طول انجاميد. برانت گفت كه "اين مطالب براي آنها جديد بود" و زايليان پيش از اين فيلم نامه اي را آماده كرده بود ، اما موارد اضافي كه برانت انجام داد نياز به انجام يك كار اضافي داشت. براي كمك ، برانت فيلمنامه اي را از خودش تحويل داد. برانت گفت: "زايليان نويسنده بزرگي است ، اشتباه نكنيد [...] من مي خواستم مطالب را وارد كنم." [11] در تيتراژ ابتدايي و به عنوان بازتاب روند اقتباس نوشتن ، فيلم نهايي با عنوان من شنيدم شما خانه ها را نقاشي مي كنيد ، نام رماني است كه تصوير بر اساس آن ساخته شده است ، در حالي كه عنوان مرد ايرلندي فقط در پايان اعتبارات ظاهر مي شود. [33]

صحت اعترافات فرض شده شيران و كتابي كه فيلم بر اساس آن بنا شده است ، توسط "دروغ هاي ايرلندي" ، مقاله اي در مورد تخته سنگ توسط بيل تونلي [34] و همچنين "جيمي هوفا و ايرلندي:" داستان واقعي جنايت؟ " توسط استاد دانشكده حقوق هاروارد جك گلداسميت ، كه در The New York Review of Books ظاهر شد. [35] چيپ فليشر ، ناشر كتاب «من شنيدم كه شما خانه هاي نقاشي مي كنيد» ، پاسخي دقيق به قطعه تونلي نوشت و آن را "در نهايت غيرمسئولانه ، و حتي ضرر آور نيست" خواند. [36] در يك مصاحبه ، دنيرو از روند نگارش فيلم دفاع كرد. با بيان ، "ما نمي گوييم كه ما داستان واقعي را مي گوييم [...] ما داستان خود را مي گوييم." [37]
ريخته گري
هاروي كايتل رئيس آنباج آنجلو برونو را به تصوير كشيد.

مدير انتخاب بازيگر اين فيلم الن لوئيس بود كه در چهار فيلم اسكورسيزي ديگر نيز مدير انتخاب بود. [38] در ژوئيه 2017 ، پاچينو و پسچي ​​رسماً به جمع بازيگران پيوستند ، ري رومانو نيز بهم پيوست و بابي كاناوال و هاروي كايتل در مذاكرات نهايي. [12] قبل از موافقت با شركت ، 50 بار به Pesci پيشنهاد شد كه نقش او گزارش شود ، در ابتدا گفت كه او نمي خواهد "كار گانگستر را دوباره انجام دهد" ، در حالي كه اسكورسيزي سعي كرد او را متقاعد كند مرد ايرلندي "متفاوت" خواهد بود. [7] دنيرو سهم بزرگي در متقاعد كردن پسچي ​​براي ايفاي اين نقش داشت و به او گفت: "ما بايد اين كار را انجام دهيم. چه كسي مي داند پس از آن چيزي وجود دارد؟" [39] در سپتامبر 2017 ، جك هاستون ، [40] استيون گراهام ، [41] دومنيك لومباردوززي ، جرمي لوك ، جوزف روسو ، [42] كاترين ناردوچي ، [43] دني آبكاسر ، [44] جي سي مك كنزي و كريگ وينسنت [45] به بازيگران پيوستند. در ماه اكتبر ، گري باسارابا ، [46] آنا پاكوين ، [47] ولكر وايت ، [48] و جسي پلمونز به جمع بازيگران فيلم پيوستند. بعدا مشخص شد كه كريگ دي فرانسيا و اكشن برونسون به جمع بازيگران پيوسته اند. [49] [50] سباستين مانيسكالكو و پل بن ويكتور بعداً به عنوان بخشي از بازيگران مشخص شدند. [51] [52]

مرد ايرلندي نهمين همكاري مشترك بين نيرو و اسكورسيزي است و اولين همكاري آنها از سال 1995 در كازينو است. چهارمين فيلم با بازي دنيرو و پاچينو (به دنبال پدرخوانده قسمت دوم ، گرما و كشتن صالح). هفتمين بازيگر نقش دنيرو و پسي (به دنبال گاو نر خشمگين ، روزي روزگاري در آمريكا ، گودفلاس ، داستان برانكس ، كازينو و چوپان خوب). اولين كسي كه هم پاچينو و هم پسي بازي كردند. و اولين بار كارگرداني پاچينو توسط اسكورسيزي انجام شده است. اسكورسيزي درباره سرانجام كار با پاچينو گفت: "من مي خواستم سالها با آل كار كنم. فرانسيس كوپولا مرا در سال 1970 به او معرفي كرد

 

ايرلندي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.