یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم انتقامجويان

۴ بازديد

Avengers: Age of Ultron يك فيلم ابرقهرماني آمريكايي در سال 2015 است كه براساس تيم ابرقهرمان Marvel Comics Avengers ساخته شده است ، ساخته Marvel Studios و توسط Walt Disney Studios Motion Pictures توزيع شده است. اين دنباله فيلم The Avengers (2012) و يازدهمين فيلم در دنياي سينمايي مارول (MCU) است. اين فيلم توسط جوس ودون به نويسندگي و كارگرداني انجام شده است و در آن بازيگران گروهي قرار دارند كه شامل رابرت داوني جونيور ، كريس همسورث ، مارك رافالو ، كريس ايوانز ، اسكارلت جوهانسون ، جرمي رنر ، دون چادل ، آرون تيلور-جانسون ، اليزابت اولسن ، پل بتاني ، Cobie Smulders ، آنتوني مكي ، هايلي آتول ، ادريس البا ، استلان اسكارگارد ، جيمز اسپايدر و ساموئل ال جكسون. در اين فيلم ، انتقامجويان با اولترن مبارزه مي كنند ، يك هوش مصنوعي كه وسواس دارد باعث انقراض انسان شود.

اين دنباله در ماه مه 2012 پس از انتشار موفقيت آميز The Avengers اعلام شد كه Whedon قرار است در اوت به عنوان نويسنده و كارگردان بازگردد. Whedon منشاء Ultron را براي حضور در اين فيلم به همراه تيم انتقام جويان MCU به روز كرد و شخصيت هاي Quicksilver و Scarlet Witch را معرفي كرد كه مارول حقوق آنها را با Fox Century Fox به اشتراك گذاشت. بازيگري در ژوئن سال 2013 با امضاي مجدد داوني آغاز شد. فيلمبرداري واحد دوم در فوريه سال 2014 در آفريقاي جنوبي با عكاسي اصلي كه بين مارس و آگوست صورت مي گيرد ، عمدتاً در استوديوي شپرتون در سوري ، انگليس آغاز شد. فيلم هاي اضافي در ايتاليا ، كره جنوبي ، بنگلادش ، شهر نيويورك و در سراسر انگليس فيلمبرداري شده است. با برآورد بودجه خالص توليد 365 ميليون دلار ، اين دومين فيلم گران قيمت است كه تاكنون ساخته شده است. Avengers: Age of Ultron در تاريخ 13 آوريل 2015 در لس آنجلس به نمايش درآمد و در تاريخ 1 مه 2015 در ايالات متحده به عنوان بخشي از فاز دوم MCU منتشر شد. اين فيلم به طور كلي انتقادات مثبتي از منتقدين دريافت كرد و بالغ بر 1.4 ميليارد دلار در سراسر جهان بدست آورد و تبديل به چهارمين فيلم پرفروش سال 2015 و همچنين پنجمين فيلم پرفروش در تمام دوران شد. دو دنباله ، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame ، به ترتيب در آوريل 2018 و آوريل 2019 منتشر شدند.

در كشور اروپاي شرقي سوكوويا ، انتقام جويان — توني استارك ، استيو راجرز ، ثور ، بروس بنر ، ناتاشا رومانوف و كلينت بارتون a يك مركز Hydra را به فرماندهي بارون ولفگانگ فون استاككر حمله كردند كه قبلاً در حال آزمايش روي انسانها بوده است. تحت كنترل Loki. آنها با دو مورد تست استروكر روبرو مي شوند - دوقلوهاي پيترو ، سرعت فوق بشري و واندا ماكسيموف كه توانايي هاي تله پاتي و تله كينتيك را دارد - و اسير استروكر را در دست مي گيرند ، در حالي كه استارك اسكاستر لوكي را بازيابي مي كند. استارك و بانر يك هوش مصنوعي را درون گوهر اسكاستر كشف مي كنند و مخفيانه تصميم مي گيرند كه از آن براي تكميل برنامه دفاعي جهاني "اولترون" استارك استفاده كنند. Ultron احساسات غير منتظره ، با اعتقاد به اينكه او بايد بشريت را براي نجات زمين ريشه كن كند ، A.I. استارك را از بين مي برد. J.A.R.V.I.S. و به انتقامجويان در مقر خود حمله مي كند. فراتر از اسكاستر ، Ultron با استفاده از منابع موجود در پايگاه Stroker Sokovia ، بدنه اوليه خود را به روز مي كند و يك ارتش از هواپيماهاي بدون سرنشين ربات ساخت. او با كشتن Strucker ، ماكسيموف را كه استارك را مسئول مرگ پدر و مادرشان به وسيله اسلحه شركت خود مي داند ، استخدام مي كند و براي بدست آوردن ويكرانيوم واكاندا به مركز فروشنده اسلحه اوليس كلاو در ژوهانسبورگ مي رود. انتقامجويان به اولترن و ماكسيموف حمله مي كنند ، اما واندا آنها را با ديد خيره كننده تسليم مي كند ، و باعث مي شود تا بانر به هالك تبديل شود و قوچ بگيرد تا اينكه استارك او را با زره ضد هالك خود متوقف كند.

فيلم انتقامجويان

واكنش جهاني در مورد تخريب ناشي از آن ، و ترس از توهم واندا وانداخته ، تيم را به مخفيگاه در خانه اي امن ميفرستد. ثور براي مشورت با دكتر اريك سلويگ در مورد آينده آخرالزماني كه در توهم او ديده بود ، عزيمت مي كند ، در حالي كه نيك فيوري وارد مي شود و تيم را ترغيب مي كند تا يك نقشه براي متوقف كردن اولترن را تشكيل دهد. در سئول ، Ultron با استفاده از الكتريك Loki ، به بردگي دوست تيم دكتر هلن چو. آنها از فن آوري بافت مصنوعي ، ويبرانيوم و گوهر مخزن براي ساختن بدن جديد استفاده مي كنند. همانطور كه اولترون خودش را به بدن مي زند ، واندا قادر است ذهن خود را بخواند. Maximoffs با كشف برنامه خود براي انقراض انسان ، در مقابل اولترون قرار مي گيرد. راجرز ، رومانوف و بارتون اولترن را پيدا كرده و بدن مصنوعي را بازيابي مي كنند ، اما اولترن رومانوف را اسير مي كند. انتقامجويان ميان آنها مي جنگند وقتي استارك و بانر مخفيانه J.A.R.V.I.S را بارگذاري مي كنند - كه هنوز هم پس از پنهان كردن از Ultron درون اينترنت - در بدن مصنوعي هنوز عملياتي است. Thor براي كمك به فعال كردن بدن برمي گردد و بر اساس ديد وي توضيح مي دهد كه گوهر موجود در ابرو آن سنگ Mind Stone است ، يكي از شش سنگ Infinity Stones ، قدرتمندترين اشياء موجود. اين "ويژن" و ماكسيموف با انتقام جويان به سوكوويا مي روند ، جايي كه Ultron از ويبرانيوم باقيمانده براي ساخت دستگاه براي بلند كردن بخش بزرگي از پايتخت شهر به سمت آسمان استفاده كرده و قصد دارد آن را به زمين بياندازد و باعث انقراض جهاني شود. بانر نجات رومانوف ، كه هالك را براي نبرد بيدار مي كند. انتقامجويان با ارتش اولترون مي جنگند در حالي كه Fury با ماريا هيل ، جيمز رودز و S.H.I.E.L.D وارد هلي كواري مي شود. ماموران براي تخليه غيرنظاميان. پيترو هنگامي كه بارتون را از تيراندازي محافظت مي كند ، مي ميرد و يك واندا انتقام آور پست خود را رها مي كند تا بدن اصلي اولترون را از بين ببرد ، كه به يكي از هواپيماهاي بدون سرنشين وي اجازه مي دهد دستگاه را فعال كند. شهر سقوط مي كند ، اما استارك و ثور ماشين را بار مي كنند و ماسه زمين را خرد مي كنند. پس از آن ، هالك ، كه حاضر نيست با بودن با رومانوف را به خطر بيندازد ، در يك Quinjet عزيمت مي كند ، در حالي كه ويژن با او مقابله مي كند و به ظاهر آخرين بدن باقي مانده اولترن را از بين مي برد.

بعداً با انتقام جويي كه Avengers پايگاه جديدي را اداره كرد كه توسط Fury ، Hill ، Cho و Selvig اداره مي شود ، Thor به Asgard باز مي گردد تا در مورد نيروهايي كه گمان مي كند حوادث اخير را دستكاري كند ، به آسگارد بازگردد. وقتي استارك ترك مي كند و بارتون بازنشسته مي شود ، راجرز و رومانوف براي آموزش انتقامجويان جديد: رودز ، ويژن ، سام ويلسون و واندا آماده مي شوند. در يك صحنه با اعتبار متوسط ​​، تانوس ، كه از شكست پياده هايش ناراضي است ، دستكش [N 2] را ترديد مي كند و قول مي گيرد كه خودش Infinity Stones را بازيابي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.