یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم زن شگفت انگيز 1984 | بخش اول

۴ بازديد

Wonder Woman 1984 يك فيلم ابرقهرماني آمريكايي است كه بر اساس شخصيت Wonder Woman از شخصيت كميك DC ساخته شده است. اين دنباله Wonder Woman 2017 و نهمين قسمت در DC Extended Universe (DCEU) است. اين فيلم توسط پتي جنكينز از روي فيلمنامه اي كه با جف جانز و ديو كالاهام نوشت ، براساس داستاني از جانز و جنكينز كارگرداني شده است. گال گدوت در كنار كريس پاين ، كريستن ويگ ، پدرو پاسكال ، رابين رايت و كوني نيلسن در نقش ديانا پرنس / زن شگفت انگيز بازي مي كند. اين فيلم كه در سال 1984 در جريان جنگ سرد اتفاق افتاده است ، ديانا و عشق گذشته او استيو ترور را در حالي كه در برابر مكس لرد و يوزپلنگ قرار مي گيرند دنبال مي كند.
بحث درباره دنباله اي اندكي پس از اكران اولين فيلم در ژوئن 2017 آغاز شد و تصميم براي ادامه كار ماه بعد تأييد شد. عكاسي اصلي در تاريخ 13 ژوئن 2018 ، با فيلمبرداري در استوديوهاي برادران وارنر ، استوديوي Leavesden در انگليس ، و همچنين منطقه كلمبيا و ويرجينياي شمالي در ايالات متحده ، لندن و داكسفورد در انگليس ، تنريف و فورتونتورا در قناري آغاز شد. جزاير ، و آلمريا در اندلس ، اسپانيا. توليد در 22 دسامبر 2018 ، پس از يك فيلمبرداري شش ماهه ، با فيلمبرداري اضافي در ژوئيه 2019 به پايان رسيد.
Wonder Woman 1984 در 15 دسامبر سال 2020 از طريق پلتفرم مجازي DC FanDome به نمايش در آمد. اين فيلم به صورت تئاتري توسط برادران وارنر پيكچرز در تاريخ 25 دسامبر سال 2020 در ايالات متحده منتشر شد و همچنين براي پخش ديجيتالي از HBO Max به مدت يك ماه در دسترس قرار گرفت تا قبل از اينكه به ويديوي برتر مطابق تقاضا برسد. در بازارهاي بين المللي كه HBO Max ندارند ، اين فيلم با نمايشي در 16 دسامبر سال 2020 اكران شد. بر خلاف سلف خود ، نظرات متفاوتي را از منتقدان دريافت كرد ، كه "ويژگي هاي فرار" آن و برداشت هاي جنكينز از دهه 1980 را تحسين كردند ، اما آن را يافت "زياده روي يا كليشه". اين فيلم در سراسر جهان 154 ميليون دلار فروش داشته است و پربيننده ترين عنوان مستقيم در جريان پخش سال 2020 شد.طرحيك ديانا پرنس جوان در يك رويداد ورزشي در Themyscira عليه آمازونهاي پير شركت مي كند. دايانا پس از افتادن از اسب خود ، ميانبر را برمي دارد و دوباره راه مي اندازد ، اما يك ايست بازرسي را از دست مي دهد. آنتيوپ او را از رقابت دور مي كند ، توضيح مي دهد كه هر چيز ارزشمندي را بايد صادقانه به دست آورد.
در سال 1984 ، ديانا در حالي كه بصورت مخفيانه به عنوان Wonder Woman (زن شگفت انگيز) كارهاي قهرمانانه انجام مي داد ، در مitutionسسه اسميتسونيان در واشنگتن دي سي كار مي كند. كارمند جديد موزه ، باربارا آن مينروا ، يك زمين شناس خجالتي ، موش و حيوان و رمزنگاري ، به سختي مورد توجه همكارانش قرار مي گيرد. باربارا سرانجام به حسادت ديانا مي آيد. بعداً ، FBI از موزه مي خواهد كه آثار باستاني به سرقت رفته اي را كه Wonder Woman از بين برد ، شناسايي كند. باربارا و ديانا متوجه شدند يك مورد ، كه بعداً به عنوان Dreamstone شناخته شد ، حاوي يك كتيبه لاتين است كه ادعا مي كند به دارنده يك آرزو مي دهد.
باربارا آرزو دارد كه مانند ديانا شود ، اما همان ابرقدرت ها را به دست مي آورد ، در حالي كه ديانا ناآگاهانه آرزو مي كند عاشق فقيدش استيو ترور زنده باشد ، او را در بدن مرد ديگري زنده مي كند. اين دو در يك مراسم جشن اسميتسونيان دوباره به هم مي پيوندند. تاجر شكست خورده ماكسول لورنزانو ، معروف به مكس لرد ، باربارا را فريب مي دهد و دريم استون را مي دزد ، اميدوار است كه از قدرت آن براي نجات شركت نفت ورشكسته خود استفاده كند. او آرزو دارد "سنگ" شود و به قدرت اعطاي آرزوهايش دست يابد ، و تبديل به شخصيتي ثروتمند و قدرتمند شود كه هرج و مرج و ويراني ايجاد مي كند زيرا قدرتش باعث بي ثباتي جهاني مي شود.
باربارا ، ديانا و استيو دريافتند كه Dreamstone توسط دولوس / منداكيوس ، خداي دروغ ، خيانت ، فريب و شيطنت ، كه به او دوك فريب نيز معروف است ، ساخته شده است. اين درخواست كاربر را هنگام تعيين عوارض جلب مي كند مگر اينكه آنها از خواسته خود صرف نظر كنند يا سنگ را از بين ببرند. اگرچه از قدرت ديانا و انسانيت باربارا كاسته مي شود ، اما هر دو حاضر نيستند از خواسته هاي خود چشم پوشي كنند. ماكس ، كه قدرتش باعث خراب شدن بدنش مي شود ، با يادگيري از رئيس جمهور ايالات متحده در مورد يك سيستم ماهواره اي كه سيگنال ها را در سطح جهان پخش مي كند ، قصد دارد در سرتاسر جهان آرزو كند كه قدرت و نيروي زندگي را از بينندگان بدزدد و سلامتي خود را بازيابد. ديانا و استيو در كاخ سفيد با او مقابله مي كنند ، اما باربارا كه اكنون با مكس همسو شده است ، ديانا را شكست مي دهد و با مكس در Marine One فرار مي كند. استيو ديانا را متقاعد مي كند كه از خواسته خود چشم پوشي كند و او را رها كند و قدرت خود را بازيابد و توانايي پرواز پيدا كند.
دايانا با استفاده از زرهي جنگجوي آمازون Asteria ، به مقر ماهواره پرواز مي كند و بار ديگر با باربارا مي جنگد ، كه پس از آرزوي تبديل شدن به يك درنده راس به موجودي يوزپلنگ تبديل شده است. به دنبال يك مسابقه بي رحمانه ، ديانا با باربارا وارد درياچه مي شود و او را برق مي گيرد ، سپس او را بيرون مي كشد. او با ماكس روبرو مي شود و از Lasso of Truth خود براي برقراري ارتباط با جهان از طريق او استفاده مي كند ، همه را متقاعد مي كند كه از خواسته هاي خود چشم پوشي كنند ، سپس ديدگاه هاي ماكس از كودكي ناخوشايند خود و پسرش ، آليستر را نشان مي دهد كه در ميان هرج و مرج به دنبال پدر خود است. . ماكس از آرزوي خود چشم پوشي مي كند و با آليستر متحد مي شود. مدتي بعد ، ديانا با مردي روبرو مي شود كه بدنش استيو داشت. در همين حال ، آشكار شده است كه آستريا مخفيانه در ميان انسانها زندگي مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.