یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم مارپيچ

۴ بازديد

مارپيچ (همچنين با نام مارپيچ: از كتاب اره) يك فيلم ترسناك آمريكايي است كه به كارگرداني دارن لين بوسمن و نويسندگي جاش استولبرگ و پيتر گلدفينگر آماده شده است. اين نهمين قسمت از امتيازات Saw است و كريس راك و ساموئل ال جكسون در آن بازي مي كنند.
اين فيلم قرار است پس از تأخير در تاريخ اكران اصلي خود يعني 15 مه سال 2020 ، به دليل همه گيري COVID-19 ، در 21 مه 2021 توسط Lionsgate در ايالات متحده اكران شود.خلاصه داستانكار در سايه يك پيشكسوت محترم پليس (ساموئل ال جكسون) ، كارآگاه سرسخت Ezekiel "Zeke" Banks (كريس راك) و شريك تازه كار ويليام شنك (Max Minghella) مسئوليت تحقيقات سخت در مورد قتل هايي را به عهده دارند كه به نوعي يادآور همان گذشته وحشتناك شهر. Zeke ناخواسته در يك راز در حال عميق گرفتار شدن ، خود را در مركز بازي بيمارگونه قاتل مي يابد.
قالباطلاعات بيشتر در مورد بازيگران و شخصيت ها: ليست بازيگران Saw (حق راي دادن) و ليست شخصيت هاي Sawكريس راك در نقش كارآگاه ازكيل بانك "Zeke"ساموئل ال جكسون در نقش ماركوس بنكسماكس مينگلا در نقش كارآگاه ويليام شنكماريسول نيكولز در نقش كاپيتان آنجي گارزازويي پالمر در نقش كارا بوسويكتوليدتوسعهبه گفته كريس راك ، ريشه Spiral از يك ملاقات اتفاقي با رئيس Lionsgate در عروسي يكي از دوستانش ايجاد شد و احساس كرد انجام كاري در ژانر وحشت راهي جديد براي حرفه وي است ، اگرچه برنامه ريزي شده است كه برخي از عناصر كمدي را در فيلم راك با ايده هاي خود در مورد تمديد حق راي دادن به Lionsgate نزديك شد ، كه علاقه زيادي به اين مفهوم پيدا كرد. مدير عامل شركت Lionsgate ، جو دريك گفت كه ايده راك "كاملاً قابل احترام به ميراث مواد بود در حالي كه برند را با هوشمندي ، خلاقيت و اشتياق خود به اين حق راي دادن كلاسيك وحشت بخشيد". تا ژانويه 2018 ، شايعات اين صنعت گفته بودند كه Lionsgate بحث درمورد نهمين فيلم Saw را آغاز كرده است ، كه برادران Spierig ديگر برنخواهند گشت. تا آوريل 2018 گزارش شد كه Twisted Pictures در حال ساخت دنباله اي با نويسندگان Jigsaw ، جاش استولبرگ و پيتر گلدفينگر است.
در تاريخ 16 مه 2019 ، اين فيلم رسما در مرحله توليد بود. كارن پيشين سريال Darren Lynn Bousman به همراه پيشكسوتان سريال مارك بورگ و اورن كولز به عنوان تهيه كننده به عنوان كارگردان فيلم بازگشت. راك علاوه بر نوشتن داستان درمان ، به عنوان تهيه كننده اجرايي نيز درگير بود. پيوستن به راك به عنوان تهيه كننده هاي اجرايي شامل سازندگان اصلي Saw ، James Wan و Leigh Whannell ، به همراه Daniel Heffner بود. استولبرگ و گلدفينگر به عنوان نويسندگان فيلمنامه تأييد شدند. با اعلام اين خبر ، راك اظهار داشت: "من از اولين فيلم در سال 2004 طرفدار Saw بوده ام. من از اين فرصت لذت مي برم كه اين مكان را به يك مكان جديد واقعاً پرتحرك و پرتحرك برسانم." بورگ و كولز گفتند كه رفتار راك با اره قابل مقايسه است با آنچه ادي مورفي در 48 ساعت براي فيلم هاي پليس دوست انجام داده بود ، به مجموعه Saw يك "چشم انداز كاملاً تازه" داد. به همين ترتيب ، بوسمن اظهار داشت كه در مقايسه با نوشته هاي قبلي ، مارپيچ شامل خشونت و خونريزي كمتري خواهد بود ، با ابراز اعتقاد به اينكه هنگام شروع به كار در فيلمهاي Saw ، گور و خشونت حقه بازي او بوده است ، اما هر دو عنصر در حال حاضر به داستان خدمت مي كنند ، كه بيشتر روي شخصيت ، تنش و ترس متمركز است. استولبرگ همچنين تأييد كرد كه قسمت نهم در همان كانون هشت فيلم قبلي وجود خواهد داشت و نه ريبوت خواهد بود و نه دنباله مستقيم فيلم Jigsaw خواهد بود.
فيلمبرداريدر 8 ژوئيه 2019 ، عكس اصلي با عنوان فعال دهنده عضو در تورنتو آغاز شد. راك ، ساموئل ال جكسون ، ماكس مينگلا و ماريسول نيكولز براي بازي در اين فيلم اعلام شدند. جو Drake ، مدير عامل شركت Lionsgate ، اظهار داشت: "ما فكر مي كنيم ساموئل ال جكسون و كريس راك به همراه ماكس مينگلا و ماريسول نيكولز اين فيلم را كاملاً ويژه در Saw canon ساخته اند و ما نمي توانيم منتظر بمانيم تا اين داستان جديد غيرمنتظره و شوم را براي طرفداران اين موضوع به نمايش بگذاريم. اين سطح بعدي Saw است كه كاملاً شيب دارد. " در تاريخ 28 آگوست 2019 ، فيلمبرداري به طور رسمي پايان يافت.بازار يابياين فيلم با عنوان فعال دهنده اعضا شناخته مي شد ، [23] تا اينكه نام مارپيچ: از كتاب اره همراه با Mongrel Media به عنوان توزيع كننده كانادايي در 22 ژانويه 2020 به مطبوعات راه يافت. اولين پوستر تبليغاتي و تريلر منتشر شده در 5 فوريه سال 2020 ، Spiral را به عنوان عنوان فيلم تأييد كرد.
رهاييSpiral قرار است در تاريخ 21 مه 2021 توسط Lionsgate در ايالات متحده منتشر شود. در ابتدا قرار بود اين فيلم در 23 اكتبر 2020 اكران شود ، اما تا 15 مه سال 2020 منتقل شد. اين فيلم بعداً به تاريخ اكران فعلي خود يعني 21 مه 2021 موكول شد و در مكان قبلي فيلم John Wick: Chapter 4 قرار گرفت. ، به عنوان يك نتيجه از بيماري همه گير COVID-19.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.