یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقد فيلم تاريخچه حقيقي دار و دسته كلي | بخش اول

۳ بازديد

تاريخ واقعي باند كلي (به انگليسي: True History of the Kelly Gang) فيلمي است محصول سال 2019 به كارگرداني جاستين كورزل ، نويسندگي شون گرانت و براساس رماني به همين نام توسط پيتر كري در سال 2000. روايتي داستاني از زندگي ناد كلي ، بوشرانگر و قانون شكن ، در اين فيلم جورج مك كي ، اسي ديويس ، نيكلاس هولت ، چارلي هونام و راسل كرو بازي مي كنند.
اولين نمايش آن در جشنواره بين المللي فيلم تورنتو در 11 سپتامبر 2019 بود. اين فيلم در استراليا در روز استراليا 2020 ، توسط Transmission Films و Stan ، در انگلستان در 28 فوريه 2020 ، توسط Picturehouse Entertainment و در ايالات متحده منتشر شد. در 24 آوريل 2020 ، توسط IFC Films.طرحاين فيلم بر اساس رمان پيتر كري ، روايتي كاملاً داستاني از زندگي ند كلي ، بوشگر استراليايي و دار و دسته اش در هنگام فرار از مقامات در طول دهه 1870 است.
پدر ند كلي ، جان "رد" كلي (آرام بن كوربت) ، ايرلندي كه به يكي از كلني هاي زندان در سرزمين ون ديمن منتقل شده بود ، سرانجام در مستعمره ويكتوريا ، استراليا مستقر مي شود. كلي ها پس از ازدواج با مادر ند ، الن (اسي ديويس) ، در منطقه اي روستايي در شمال شرقي ملبورن مستقر مي شوند. رد كلي با نيروهاي پليس استعمار مسواك هاي زيادي دارد كه منجر به زنداني شدن و مرگ وي مي شود ، در حالي كه پسرش ند (اورلاندو شوردت) دوازده ساله است. ند پسري شجاع و دلسوز است ، در يك نمونه براي نجات پسر ديگري از غرق شدن به رودخانه مي پرد. ند وقتي شواهدي يافت مبني بر لباس پوشيدن پدرش ، شوكه شد.
مادر ند سعي مي كند با اداره يك شب نشيني ، جلب احترام جنسي به گروهبان اونيل (چارلي هونام) و گرفتن يك سري عاشقان ، از جمله هري پاور (راسل كرو) معروف بدنام ، فرزندان خود را تأمين كند. پاور به مادر ند پرداخت مي كند تا او ند جوان را به عنوان شاگرد به عهده بگيرد. نيرو ند را با دانش زمين ، مخفيگاه ها و استراتژي هاي تشكيل بوش در اختيار ند قرار مي دهد. پس از آنكه ند از قتل گروهبان اونيل سر باز زد ، علي رغم اينكه پاور به وي دستور داد تا اين كار را انجام دهد ، ند وقتي كه متوجه شد مادرش اساساً او را به پاور "فروخته" خشمگين شده و خشمگين شده است. ند تلاش مي كند صادقانه زندگي كند ، اما به دليل دريافت يك اسب دزديده شده دستگير و به سه سال زندان محكوم مي شود. پس از آزادي نهايي ، ند (در حال حاضر با بازي جورج مك كي) در اواخر نوجواني به عنوان يك جوان به خانه مادرش بازمي گردد.
در هنگام بازديد از يك فاحشه خانه براي بازگرداندن لباس هاي دزديده شده توسط برادر كوچكترش دن (ارل كيو) و دوست دن ، ند با روسپي اي روبرو مي شود كه يك دختر جوان ايرلندي به نام ماري (توماسين مك كنزي) است ، عاشق او مي شود و اولين رابطه جنسي خود را آغاز مي كند ارتباط. ند سرانجام پس از ديدار افسر پليس محلي ، پاسبان فيتزپاتريك (نيكلاس هولت) ، از خانواده كلي ، قانون شكن شد. پليس كيت خواهر كوچك ند را ناديده گرفت ، و باعث شد ند فاش كند كه فيتزپاتريك در شهرهاي ديگر چند معشوقه دارد و قصد ازدواج با كيت را ندارد. پس از اينكه مادرش الن پليس را با خشونت تهديد كرد ، فيتزپاتريك هفت تير خود را به سمت خانواده مي كشد و ند براي دفاع از خود به دست او شليك مي كند. قرارهاي دستگيري ند و برادر كوچكترش دن صادر مي شود.ند و دن در تپه هاي شمال شرقي ويكتوريا پنهان مي شوند و دوستانشان استيو هارت (لوئيز هيويسون) و همسر نزديك ند جو بيرن (شان كينان) به آنها پيوستند. بعداً به باند كلي معروف شدند. مادر كلي به همراه دختر نوزادش دستگير و در ملبورن زنداني شد تا اغوا شود كه ند بايد دست از خود بكشد. ند پاسبان فيتزپاتريك را پيدا مي كند و مي كشد. پس از عدم موفقيت در تلاش براي دستگيري ، چهار پليس براي كشتن باند اعزام مي شوند. باند آنها را در Stringybark Creek كمين مي كند ، جايي كه ند براي دفاع از خود سه نفر از پليس ها را مي كشد.
با گذشت زمان ، كشف شد كه اين باند در شهر گلنروان واقع شده است ، جايي كه آنها گروگان هاي زيادي را گرفتند و چندين لباس زره پوش از جنس استيل براي محافظت ساختند. يكي از گروگان ها مدير مدرسه معلول محلي (جيكوب كالينز-لوي) است كه پس از ديدن نمونه هايي از نوشته هاي ند ، ند را ترغيب مي كند تا داستان زندگي خود را بيان كند. مدير مدرسه با هشدار به قطار ورودي پليس كه مردان جوان در مسيرها خرابكاري كردند ، به باند خيانت مي كند. پليس ها مسافرخانه اي را كه باند در آن مخفي شده است ، محاصره مي كنند و در يك سري صحنه هاي چشمگير و توهم زا ، با يك تيراندازي خشمگين ، ند زره پوش را به شدت زخمي مي كنند و سه عضو ديگر باند را مي كشند. ند بيست و پنج ساله به جرم قتل يكي از پليس هاي Stringybark Creek محكوم شد و پس از اينكه مادرش براي آخرين بار مادرش را ديد و او را ترغيب كرد "مانند كلي بميرد" در Old Melbourne Gaol به دار آويخته شد.قالبجورج مك كي در نقش ند كلياورلاندو شوردت در نقش ند كلي جوانراسل كرو در نقش هري پاورنيكلاس هولت در نقش پاسبان فيتزپاتريكاسي ديويس در نقش الن كليشان كينان در نقش جو بيرنجيكوب كالينز-لوي در نقش توماس كرنووتوماسين مك كنزي در نقش مريچارلي هونام در نقش گروهبان اونيلكلوديا كاروان در نقش خانم شلتونمارلون ويليامز در نقش جورج كينگملايم بن كوربت در نقش Red Kellyارل غار در نقش دن كليلويي هيويسون در نقش استيو هارت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.